Jeżeli kiedykolwiek widziałeś rowery, narty, kajak, deskę surfingową czy bagaże na zewnątrz samochodów, prawdopodobnie transportowane były z wykorzystaniem rozwiązań szwedzkiego producenta. Jak przystało na światowego lidera w dziedzinie systemów transportowych, w tym bagażników, relingów, uchwytów na rowery itp. ściśle dążącego, aby być o krok do przodu, dostarczając produkty zapewniające wysoką jakości do samego końca rozwiązania testowane są w każdym aspekcie. Dla tych, którzy zabierają sprzęt sportowy, duże ilości ekwipunku w podróż, mocny i niezawodny system przewozowy jest niezbędnym wyposażeniem.
W firmowym, światowej klasy ośrodku testowym w Hillerstorp, w Szwecji pracuje jedno z najnowocześniejszych urządzeń testowych do symulacji warunków, z jakimi mogą się spotkać produkty firmy na drogach całego świata. Obiekt obsługuje całą grupę, mającą wiele lokalizacji na świecie. Zestaw testowy Moog FCS zajmuje specjalne miejsce w obiekcie, który odpowiada za zapewnienie najwyższej jakości produktów w globalnej działalności.
Niezależnie od tego czy mkniesz autostradą z deską surfingową przymocowaną w uchwytach na samochodzie, czy napotykasz porywy wiatru w przełęczach z bagażem na zewnątrz suv-a, przemierzasz hatchback'iem kręte, górskie serpentyny z rowerami nad głową stanowisko testowe Moog FCS symuluje w warunkach laboratoryjnych wszystkie siły oddziaływujące na produkt w rzeczywistości, na drodze. Dostarczając produkt do sklepów renomowana marka musi posiadać pewność, że każdy wyrób, specjalistyczny uchwyt są mocno przymocowane do pojazdu i będą stanowiły całość nawet po przejechaniu setek tysięcy kilometrów. Kompleksowe, wszechstronne rozwiązanie do testowania Moog FCS składa się z wieloosiowej wstrząsarki MAST, modułów oprogramowania do wydajnego, szybkiego przeprowadzania szerokiej gamy testów, oprogramowania operacyjnego do przygotowywania i przeprowadzania testów symulujących jazdę po różnych rodzajach nawierzchni oraz modułu archiwizacji i analizy danych. Testować można między innymi jednostki mocujące (stopy, kity), belki, uchwyty sprzętu sportowego na oryginalnych fragmentach karoserii samochodów dostarczanych przez producentów aut.
Wieloosiowy stół wstrząsowy pozwala na osiągnięcie żądanego przyspieszenia testowego, uzyskania wymaganej siły i przemieszczenia oraz precyzyjnego odtworzenia danych zebranych w warunkach drogowych. Stół HexaTest MAST to sześcionożny sześciokąt, który jest przesuwany za pomocą hydraulicznych siłowników Moog. Bardzo wysoka wydajność, kompaktowa konstrukcja, światowej klasy wysokowydajne siłowniki, serwozawory, sterowniki cyfrowe oraz wiedza technologiczna Moog były niezbędne, aby zapewnić trwałe rozwiązanie mogące sprostać także wyzwaniom jutra.
System charakteryzuje się sześcioma stopniami swobody - stół porusza się w osiach x, y, z, z ruchami obrotowymi we wszystkich trzech (skok, przechylenie i odchylenie). Jednostka sterująca zawiaduje bardzo skomplikowanym procesem, ponieważ np. tylko ruch wzdłuż jednej osi wymaga użycia wszystkich sześciu siłowników. Ponadto muszą one być doskonale zsynchronizowane z uwzględnieniem prędkości i czasu podczas wibracji przy wysokich częstotliwościach. Zespoły sprężyn powietrznych aktywowanych automatycznie i siłowników hydraulicznych zapewniają wibracje stołu w zakresie częstotliwości od 0,8 do 80 Hz (drgań / sekundę), z amplitudą ponad 140 mm wzdłuż każdej z osi x, y, z, przy maksymalnym przemieszczeniu kątowym +/- 10 stopni oraz maksymalnym obciążeniu do 450 kg. Sprostanie w/w charakterystyce stanowiska testowego wymaga jego zakotwiczenia w "masie sejsmicznej", masywnym betonowym bloku, który waży 88 ton. Możliwość kilkudniowego działania bez zatrzymania, odpowiadająca w codziennych warunkach okresowi przebytych setek tysięcy kilometrów umożliwia przeprowadzenie testów szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Dzięki ekspertom z zakresu oprogramowania do testowania rzeczywistości wirtualnie, inżynierom opracowującym modele CAD, wewnętrznym możliwościom testowym budowana jest baza wiedzy, opracowywane są coraz doskonalsze bagażniki, gwarantujące niezawodność przez wiele lat użytkowania, które świetnie wyglądają, są proste w montażu, niemal całkowicie bezgłośne nawet przy prędkościach autostradowych, profesjonalnie wykonane i doskonale spasowane.