sklep i serwis polska

Support 520-1 jeśli planujesz wypad nad wodę

linia czarna pozioma
- ekonomiczne, proste chwytaki Thule do przewozu kajaka w pozycji "na boku";
- przyjazne w montażu i użytkowaniu;
- w standardzie wyposażenie do montażu na aerodynamicznych, aluminiowych belkach z wykorzystaniem rowka T a także na klasycznych, prostokątnych;
- możliwość łatwego złożenia do poziomu bazy zmniejsza opory powietrza podczas jazdy gdy nie jest wykorzystywany a także pozwala na wjazd do garażu czy podziemnego parkingu lub bramy bez konieczności demontażu;
- w komplecie:
składany U - stelaż x 2;
taśmy mocujące o długości 275 cm x 2;
polipropylenowe osłony na klamry taśm x 2;
adaptery do rowka T x 2;
- zamykana linka stalowa o długości 1,8 m w osłonie nr kat. 538 do ochrony przewożonego sprzętu (opcjonalna);
- jarzmo wielofunkcyjne nr kat. 855 mocujące wiosła, pagaje itp. długie ładunki (wyposażenie dodatkowe);
- bloczek z linką nr kat. 838 do bezpiecznego mocowania dziobu i rufy wspomagający stabilizację (dostępny oddzielnie);
- certyfikaty bezpieczeństwa: TUV;
- gwarancja 5 lat
chwytak kajakowy thule support 520-1 pewnie trzymający
Support 520-1
chwytak kajakowy thule support 520-1 pewnie trzymający
support 520-1 profil uniwersalny
Support 520-1
support 520-1 profil uniwersalny
Aktywny wypoczynek nad wodą - wśród malowniczych krajobrazów jezior i rzek:
z uchwytem na samochodzie przewiózł deskę windsurfingową
uchwyt na deskę kitesurfingową do bagażnika samochodowego
transport deski windsurfingowej w uchwycie samochodowym na wingbar evo
uchwyt na kajaki do pojazdu osobowego
Miłośnicy potęgi wody, łapiący wiatr zabiorą wszystko czego potrzebują
Żagiel i latawiec to bardzo ważne akcesoria wyposażenia windsurfera i kitesurfera, dające siłę napędową, pozwalające ślizgać się po wodzie wykorzystując wiatr, będące wyróżnikiem danego sportu, a także stanowiące element widowiskowy.
W zależności od warunków wiatrowych, od stylu ślizgu wyróżniamy następujące typy żagli:
- freeride - o uniwersalnym przeznaczeniu, dość szerokim zastosowaniu w warunkach niewielkiego i średniego zafalowania akwenu. Konstrukcja oparta jest najczęściej na sześciu listwach, bez camberów, z rozbudowaną częścią dolną zapewniającą dobrą siłę ciągu;
- freemove - również o ogólnym zastosowaniu, z jednym zastrzeżeniem, że są one dedykowane na umiarkowane i silne warunki wietrzne. Charakteryzują się mniejszymi rozmiarami, umożliwiając pływanie na falach;
- freestyle - wykorzystywane w konkurencjach freestyle'owych, najlepiej sprawdzając się w warunkach płaskiej wody. Cechują się niską wagą, bardzo dobrymi właściwościami manewrowymi oraz brakiem zabezpieczeń;
- freerace - o sportowym charakterze, zapewniające szybkie ślizgi na płaskich wodach. Wyróżniają się siedmio listwową konstrukcją, z rozbudowaną dolną częścią i szerokim zakresem wiatrowym - szczególnie w jego górnym obszarze;
- wave - którego żywiołem jest pływanie na falach. Jego niewielka powierzchnia wynosząca najczęściej do sześciu metrów kwadratowych oraz wzmocnienia gwarantują doskonałą rozrywkę zaawansowanym surferom;
- race - profesjonalne, przeznaczone dla zawodników ścigających się w regatach. Charakterystycznymi parametrami są: duże rozmiary (powierzchnia), ośmio-, dziewięciolistwowa budowa oraz szeroki zakres wiatrowy.
freemove
freemove
freemove
freeride
freeride
freeride
freestyle
freestyle
freestyle
freewave
freewave
freewave
race
race
race
wave
wave
wave
W kitesurfingu występuje kilka rodzajów latawców, z różnymi powierzchniami. Zasadniczy podział wyróżnia dwie grupy:
- pompowane;
- komorowe.
Wśród latawców pompowanych rozróżnia się następujące typy:
- c-shape - kształtem (przypomina właśnie literę C), który wymuszony jest olinowaniem, które sprowadza się tylko do rozpiętych, bocznych linek. Najważniejszą zaletą tego typu oprzyrządowania jest dobre czucie latawca na drążku (bar) i stabilność. Z kolei wśród wad wymienia się słabszy zakres wiatrowy i trudniejszy start latawca w odniesieniu do innych konstrukcji. Dedykowane są dla osób dobrze surfujących i właśnie zwolennikami ich są na ogół zawodnicy;
- bow - o wyróżniającym się, płaskim profilu i olinowaniu wychodzącym z krawędzi natarcia. Powyższa konstrukcja charakteryzuje się bardzo korzystnym zakresem wiatrowym sięgającym niemal 100%, dużym depower'em, dobrym noszeniem i dobrym restartem. Wadami powyższego zespołu są niestabilność, znacznej długości linka depower'a i znaczne siły występujące na drążku (bar). Pomimo tych kilku niekorzystnych cech, latawce te doskonale nadają się dla początkujących miłośników kitesurfingu;
- sle - są bliźniaczo podobne wyglądem i kształtem do typu BoW, ale ich konstrukcja nie posiada wcięcia na krawędzi spływu i ich profil nie jest tak znacząco płaski;
- hybrydy - to rozwiązania łączące cechy konstrukcyjne wyżej wymienionych typów. Wspólne wykorzystanie elementów charakterystycznych dla poszczególnych struktur sprawia, że jedne z nich bardziej upodobnione są do C-shape, a inne do BoW czy SLE.
Z kolei latawce komorowe dzieli się na:
- otwarto-komorowe - mające zastosowanie tylko i wyłącznie na lądzie;
- zamknięto-komorowe - do wykorzystywania zarówno na wodzie, jak i na lądzie.
Określenie pochodzi od ich charakterystycznej budowy, która oparta jest na komorach wypełnionych powietrzem. Krawędź natarcia w zależności od przeznaczenia sprzętu może posiadać wentyle lub nie. Konstrukcja taka sprawia, że właściwie sama wypełnia się powietrzem, które następnie przepływając do środka czaszy równomiernie rozchodzi się po całym wnętrzu. Stopień wykorzystania powierzchni w tych rozwiązaniach dochodzi nawet do 90%, co oznacza, że przy porównywalnych warunkach wiatrowych, do osiągnięcia tej samej siły możemy użyć mniejszego latawca w stosunku do wersji typu pompowanego.
Żagiel i latawiec to bardzo ważne elementy wyposażenia surfera, a ponieważ przy wyborze należy uwzględnić szereg czynników decyzja o zakupie powinna być dobrze przemyślana. Nie należy kierować się wyglądem i innymi mało istotnymi czynnikami. Jeśli nie jesteśmy pewni warto poradzić się osoby z doświadczeniem w szkółce kite-, windsurfingu, poprosić o poradę na forach internetowych, zapytać sprzedawcę.
Najlepszym rozwiązaniem dla osób, które co dopiero chcą rozpocząć przygodę ze sportem wodnym jest skorzystanie z kursu, a po szkoleniu zakupienie własnego ekwipunku sportowego.
Gdy już staniesz się posiadaczem własnego sprzętu, zaczniesz planować samodzielne surfowanie i będziesz chciał go transportować zapraszamy do zapoznania się z propozycjami firmowego sklepu. Dostępne u nas specjalistyczne bagażniki do niemal wszystkich samochodów, profesjonalne uchwyty, bagażowe boxy mieszczące duże ilości ekwipunku oraz podpory, chwytaki, adaptery i inne akcesoria uzupełniające pozwolą Ci sprawnie, bezpiecznie i z klasą podróżować na wyprawy.
c-shape
c-shape
c-shape
hybryda
hybryda
hybryda
komorowy
komorowy
komorowy
sle
sle
sle
linia czarna pozioma