Łańcuch śniegowy Thule XS-16 suv, mpv, który napina się samoczynnie, gdy ruszysz, a zdjąć można jednym ruchem

- błyskawiczny w demontażu łańcuch Thule skonstruowany dla samochodów suv, van, mpv, crossover, terenowych;
- doskonałe własności antypoślizgowe, zapewniające równomierne przenoszenie momentu napędowego i sił występujących podczas hamowania na nawierzchnię wynikające z wykorzystania asymetrycznej, rombowej siatki łańcucha oraz specjalnie wplecionych, dodatkowych ogniw kruszących lód;
- gwarantują wysoki komfort jazdy oraz znakomitą przyczepność na śniegu i lodzie zapewniającą skuteczne utrzymywanie toru jazdy i efektywne hamowanie;
- łatwość montażu razem ze zintegrowanym, chronionym patentem, układem samoczynnego napinania z precyzyjną mikro regulacją umożliwia sprowadzenie operacji zakładania łańcuchów na koła do kilku prostych czynności zajmujących chwilę;
- założone łańcuchy napną się gdy ruszysz samochodem, a zespół mikro regulacji będzie w sposób ciągły kontrolował i korygował siłę naciągu w czasie jazdy;
- rewolucyjny, komfortowy system zewnętrznego, natychmiastowego demontażu obsługiwany jedną ręką przy pomocy specjalnego uchwytu to tylko jedno kliknięcie i ... gotowe!;
- specjalnie wyselekcjonowany rodzaj stali stopowej MnNi i rygorystyczny proces obróbki płomieniowej i powierzchniowego hartowania gwarantują najwyższą wytrzymałość ogniw, niezawodność produktu i bezpieczeństwo w czasie jazdy;
- przetestowane na zgodność z systemami ABS/ESP;
- opakowanie zawiera w zestawie nylonowe odboje chroniące felgi aluminiowe przed zadrapaniem przeznaczone do samodzielnego założenia;
- wyraźne, czerwone oznaczenia łączonych ze sobą elementów ułatwiające wykonanie czynności montażowych;
- wielkość ogniw: 16 mm (minimalny, wymagany prześwit między oponą a elementami zawieszenia, nadkola);
- zawartość opakowania - w komplecie 2 sztuki, instrukcja instalacji oraz podstawowe części zapasowe;
- homologacje i certyfikaty: O-Norm 5117, O-Norm 5119, CUNA, UNI 11313, TUV;
- gwarancja 5 lat
XS-16
XS-16
rombowy splot
rombowy splot
mechanizm samonapinający
mechanizm samonapinający
system mikroregulacji
system mikroregulacji
dodatkowe ogniwa
dodatkowe ogniwa
mechanizm demontażu
mechanizm demontażu
błyskawiczny demontaż
błyskawiczny demontaż
ochrona felg aluminiowych
ochrona felg aluminiowych
16 mm ogniwa
16 mm ogniwa
Sezon zimowy, czyli czas wyjazdów w góry:
Praktyczna rada - inne rozwiązania:
Uwaga!
Należy zaznaczyć na wstępie, że w krajach, w których posiadanie łańcuchów śniegowych wymagane jest przez prawo, przedstawione poniżej alternatywne elementy zakładane na opony w celu zwiększenia przyczepności nie są uznawane.

Kierowcy, którym często zdarza się pokonywać nieodśnieżone czy oblodzone odcinki tras dobrze wiedzą, jak istotna jest w takich warunkach odpowiednia przyczepność. W niektórych okolicznościach drogowych nawet bardzo dobre opony zimowe mogą być niewystarczające. Wówczas pozostają już tylko łańcuchy. Mimo stosowania przez producentów nowych technologii, bardziej wytrzymałych materiałów, wprowadzania różnego rodzaju udogodnień mających na celu poprawę komfortu obsługi i skuteczności, zasada ich działania na przestrzeni lat nie uległa zmianie.
Solidne łańcuchy wykonane ze stali stopowej wysokiej jakości zapewniają bardzo dobrą przyczepność na śniegu i lodzie. Minusem zaś, jest sposób montażu, który użytkownikom z mniejszym doświadczeniem może przysporzyć problemów. Okazać się też może, że w posiadanym  samochodzie nie można ich montować - dotyczy to szczególnie aut sportowych czy z tuningowanym zawieszeniem, w których prześwit pomiędzy nadkolem i kołem jest znikomy. Bezpieczna eksploatacja stalowych łańcuchów wymaga przynajmniej kilku centymetrów luzu w przestrzeni nadkola, co również dyskwalifikuje pojazdy, które zostały znacznie obciążone.
W tym miejscu z pomocą przychodzą nam alternatywne produkty w postaci sprayu "liquid snow chains", tekstylnych skarpet śnieżnych, tzw. pająków z tworzywa sztucznego czy plastikowych opasek.
Spray będący mieszanką polimerów, którą łatwo i szybko aplikujemy na bieżnik opony zwiększa krótkotrwale przyczepność. Szybko się ściera umożliwiając pokonanie niewielkiego odcinka. Płynne rozwiązanie antypoślizgowe jest łatwe w przechowywaniu. Może jednak nie sprawdzić się w zaspach, przy próbie wyjechania ze śnieżnej pułapki.
Tekstylne skarpety wykonane są najczęściej ze specjalnie opracowanego materiału i mogą być instalowane w praktycznie każdym typie auta. Ich grubość dochodząca do zaledwie kilku milimetrów nie wpływa negatywnie na działanie systemów kontroli trakcji czy ABS. Elastyczny materiał nie posiadający usztywnionych elementów jest bezpieczny dla felg, ale nie zawsze właściwie układa się na oponie podczas jazdy. Teoretycznie montaż powinien być łatwiejszy w porównaniu z klasycznymi łańcuchami, ale w praktyce ich założenie bywa problematyczne i może być szczególnie skomplikowane przy zakładaniu w autach, o zbyt małej wolnej przestrzeni między bieżnikiem a nadkolem - nie pozwalającej na wsunięcie dłoni. Niekwestionowaną zaletą "skarpet" jest łatwość czyszczenia i przechowywania, ponieważ po użyciu można je uprać i wysuszyć. Dużym minusem zaś, że poruszanie się po nieośnieżonym asfalcie może przyczynić się do ich szybkiego, nieodwracalnego uszkodzenia, a wówczas okażą się jednorazowe.
Faktem też jest, że żaden typ tekstylnych skarpet nie zapewni polepszenia trakcji w takim stopniu, jak na przykład najprostszy i najbardziej ekonomiczny łańcuch wykonany ze stali. Ponadto tekstylne rozwiązania bardzo szybko obnażają swoje słabości szczególnie w głębokim i słabo ubitym śniegu czy na lodzie. Radzą sobie podczas pokonywania krótkich odcinków, o umiarkowanie trudnych warunkach.
Inna opcja to plastikowe opaski przypominające "trytytki" posiadające dodatkowo specjalne wystające zęby, które zapina się poprzecznie do bieżnika opony w kilku miejscach wykorzystując otwory w feldze. Jest to rozwiązanie jednorazowe, nadające się do chwilowego użytku.
Podsumowując, jedynym sensownym wyborem jest zakup łańcuchów ze strukturą ogniw wykonanych ze stali stopowych a decyzja o wyborze konkretnego modelu, zastosowanych w nim rozwiązań ułatwiających obsługę to kwestia wymagań i zasobności portfela kierowcy.