sklep producenta

XG-12 Pro suv, mpv z płytami wzmacniającymi

linia czarna pozioma
- specjalny, wzmocniony łańcuch Thule przeznaczony dla samochodów sportowo-terenowych suv, mpv, crossover, 4x4 itp;
- bardzo dobre parametry użytkowe, płynne przekazywanie napędu i sił hamowania na jezdnię dzięki zastosowaniu symetrycznego, rombowego wzoru oraz sekcjom dodatkowych, podwójnych płytek kruszących lód gwarantujących doskonałe parametry trakcyjne (wysoki komfort jazdy);
- perfekcyjna przyczepność na śniegu i lodzie;
- łatwość instalacji połączona z chronionym patentem, automatycznym systemem napinającym ze zintegrowaną, bardzo dokładną mikro regulacją umożliwia sprawny montaż i kontynuację podróży bez zbędnej zwłoki;
- jednoetapowa instalacja - założone na kołach zostaną samoczynnie dociągnięte z odpowiednią siłą do opony po ruszeniu samochodem (system mikro regulacji kontroluje i automatycznie koryguje naciąg podczas jazdy);
- uszlachetniona i utwardzona stal stopowa MnNi poddana ściśle kontrolowanemu procesowi obróbki termicznej gwarantuje zarówno najwyższą jakość, wytrzymałość ogniw a tym samym bezpieczeństwo eksploatacyjne w każdych warunkach;
- kompatybilność z systemami ABS/ESP;
- standardowo w komplecie znajdują się nylonowe ochraniacze felg aluminiowych (opcja do samodzielnego montażu);
- klasyczne wzornictwo oraz wyraźne oznaczenia kolorystyczne ułatwiające czynności montażowe;
- wielkość ogniw: 12 mm (wymagany prześwit między oponą a elementami zawieszenia);
- w wygodnym, trwałym opakowaniu znajdują się: 2 sztuki, instrukcja oraz zapasowe części;
- homologacje i certyfikaty: O-Norm 5117, O-Norm 5119, CUNA, UNI 11313, TUV;
- gwarancja 5 lat
łańcuch antypoślizgowy thule xg 12 z dodatkowymi płytami i układem samonapinającym
XG-12 Pro
łańcuch antypoślizgowy thule xg 12 z dodatkowymi płytami i układem samonapinającym
widok z boku koła łańcucha śniegowego xg 12 z płytami wzmacniającymi kruszenie lodu
XG-12 Pro
widok z boku koła łańcucha śniegowego xg 12 z płytami wzmacniającymi kruszenie lodu
struktura rombowego splotu z dodatkowymi sekcjami płytek współpracująca z opona i jezdnią
rombowy splot z płytami
struktura rombowego splotu z dodatkowymi sekcjami płytek współpracująca z opona i jezdnią
integralny mechanizm samonapinacza kontrolujący siłę przylegania siatki ogniw do opony
mechanizm napinający
integralny mechanizm samonapinacza kontrolujący siłę przylegania siatki ogniw do opony
precyzyjny skokowy zespół mikro regulacji współpracujący z automatycznym napinaczem
system mikroregulacji
precyzyjny skokowy zespół mikro regulacji współpracujący z automatycznym napinaczem
specjalne utwardzane sekcje dodatkowych płytek kruszących lód w ekstremalnie trudnych warunkach
dodatkowe płyty
specjalne utwardzane sekcje dodatkowych płytek kruszących lód w ekstremalnie trudnych warunkach
odboje nylonowe stanowiące ochronę dla felg aluminiowych
ochrona felg aluminiowych
odboje nylonowe stanowiące ochronę dla felg aluminiowych
seria do samochodów suv użytkowych i kamperów z 12 milimetrowymi ogniwami
12 mm ogniwa
seria do samochodów suv użytkowych i kamperów z 12 milimetrowymi ogniwami
Pielęgnacja, przechowywanie
bezpieczna jazda na antyślizgowych xg 12
na kołach samochodu łańcuch śnieżny xg-12
pokonujemy podjazdy i strome zjazdy w antypoślizgowym xg 12
samochód wyposażony w przeciwśnieżny xg 12
Zacznijmy od rzeczy podstawowej, czyli tego do czego służą łańcuchy przeciwśniegowe. Oczywiste jest, że priorytetowym celem jest zwiększenie przyczepności kół samochodu do podłoża, gdy warunki drogowe na trasie w czasie zimy są ciężkie, nawierzchnie są zaśnieżone lub oblodzone. Użytkowanie zgodne z przeznaczeniem tj. na drogach pokrytych śniegiem, lodem, błotem pośniegowym powoduje znikome zużycie siatki ogniw.
Należy więc zwracać uwagę na jakość podłoża, czyli w przypadku wyjeżdżania z obszaru, na którym poruszaliśmy się w nich na czarną nawierzchnię należy je zdemontować. Pomysł, aby "testować" je na asfalcie nie jest najlepszy i doprowadzi do zbyt szybkiego zużycia.
Odpowiedni styl jazdy, płynne ruszanie bez buksowania kół, unikanie gwałtownego hamowania, monitorowanie co jakiś czas naciągnięcia i ułożenia na kole, nie przekraczanie dopuszczalnej prędkości 50 km/h zapewnia mniejsze ich zużycie, a co za tym idzie wydłuża czas użytkowania.
Warto je także przekładać na drugą stronę w celu opóźnienia zużycia tzn. zakładać tak, aby na zmianę raz jedna, raz druga strona siatki ogniw skierowana była do opony.
Kierowca powinien także określić, w jakich warunkach zamierza korzystać z zestawów - lekkich, średnich czy ekstremalnych, aby już na etapie zakupu wybrać odpowiedni model pod względem wytrzymałości.
Pamiętajmy, że zakładamy je zawsze na dwa lub cztery koła. W przypadku dwóch, dotyczy to kół jednej osi. Napęd samochodu przenoszony jest na przednie, tylne bądź wszystkie cztery koła. Nie można zakładać jednej sztuki.
Po każdorazowym użyciu należy je schować do fabrycznego opakowania. Po osiągnięciu celu podróży zaleca się wyczyścić je, opłukać z soli i brudu w bieżącej wodzie, dobrze wysuszyć i umieścić w oryginalnym pudełku. Całość warto przechowywać w suchym, nie zawilgoconym miejscu.
Zaleca się także podczas pielęgnacji kontrolować ich stan. Jeśli zauważymy uszkodzenia, trzeba je oddać do specjalistycznego sklepu lub serwisu, który dokona naprawy zgodnie w wymogami producenta.
Jeżeli grubość drutu, z którego wykonane są ogniwa jest mniejsza niż 55% wartości nominalnej w nowym produkcie, należy wycofać je z eksploatacji.
pamiętaj, że maksymalna prędkość jazdy wynosi wówczas 50 km/h
dopuszczalna prędkość
pamiętaj, że maksymalna prędkość jazdy wynosi wówczas 50 km/h
zaleca się instrukcję montażu przewozić w samochodzie
instrukcja montażu
zaleca się instrukcję montażu przewozić w samochodzie
zaleca się płukanie i mycie pod bieżąca, ciepłą wodą
konserwacja
zaleca się płukanie i mycie pod bieżąca, ciepłą wodą
po wysuszeniu należy je zwinąć i zapakować do opakowania
przechowanie
po wysuszeniu należy je zwinąć i zapakować do opakowania
weryfikacja zgodności rozmiaru opony z wykazem tabeli na opakowaniu przed użyciem
sprawdzenie rozmiaru
weryfikacja zgodności rozmiaru opony z wykazem tabeli na opakowaniu przed użyciem
dopuszczalne maksymalne zużycie ogniwa głównego wynosi 45 procent przekroju poprzecznego
dopuszczalne zużycie
dopuszczalne maksymalne zużycie ogniwa głównego wynosi 45 procent przekroju poprzecznego
linia czarna pozioma