Łańcuch śniegowy Thule XB-16 do samochodów suv, crossover ręcznie napinany

- ekonomiczny, prosty i niezawodny łańcuch Thule stanowiący atrakcyjną ofertę dla użytkowników samochodów terenowych, suv, mpv, crossover i dostawczych;
- poprawiają przyczepność kół skutecznie eliminując zjawisko uślizgu na jezdniach pokrytych błotem, śniegiem i oblodzeniem umożliwiając pokonywanie trudno przejezdnych miejsc;
-  symetryczny, rombowy wzór splecionych ogniw łańcucha pewnie chroni również przed poślizgiem bocznym szczególnie podczas pokonywania krętych, górskich zjazdów czy podjazdów;
- możliwość obustronnego stosowania (w zależności od założenia ogniwa mogą być skierowane raz jedną, a raz drugą stroną w kierunku jezdni) wydłuża się czas użytkowania;
- łatwa instalacji nie wymagająca najeżdżania, ani podnosznia pojazdu, umożliwia montaż na kole stojącym na nawierzchni drogi;
- dwuetapowa instalacja - po założeniu łańcuchów na koła i wstępnym, ręczym naciągnięciu wymagane jest przejechanie kilkunastu metrów i dokonanie ponownego, właściwego napięcia umożliwiającego kontynuację podróży;
- wykorzystanie w procesie wytwarzania utwardzonej stali stopowej manganowo-niklowej i poddanie jej procesowi wyżarzania, hartowania powierzchniowego i cynkowania gwarantuje wysoką jakość, trwałość ogniw i bezpieczeństwo użytkowania w każdej sytuacji na drodze;
- sprawdzone na zgodność z systemami ABS/ESP;
- wyraźne kolorowe oznaczenia podzespołów łączonych ze sobą przy zakładaniu znakomicie ułatwiają montaż;
- wielkość ogniw: 16 mm (minimalny wymagany prześwit wewnętrzny od zawieszenia i na bieżniku opony);
- opakowanie zawiera 2 sztuki (na dwa koła napędowe), instrukcję oraz kilka podstawowych części zapasowych;
- homologacje i certyfikaty: O-Norm 5117, O-Norm 5119, CUNA, UNI 11313, TUV;
- gwarancja 5 lat
XB-16
XB-16
rombowy splot
rombowy splot
system napinania
system napinania
mechanizm zapadkowy
mechanizm zapadkowy
16 mm ogniwa
16 mm ogniwa
Sezon zimowy, czyli czas wyjazdów w góry:
Praktyczna rada - pierwsze zakładanie:
Łańcuchy przeciwśniegowe zakłada się na koła napędowe - oś przednia lub tylna. W przypadku auta z napędem tylnym, w celu zwiększenia panowania nad pojazdem (poprawy sterowności) zaleca się, aby zamontować je także na kołach kierowanych. W pojazdach o napędzie na cztery koła wskazane je stosowanie na obu osiach.
Po zakupie, zanim wyjedziemy w góry warto spróbować założyć ja na koła. To ważne, ponieważ możemy przy tej okazji sprawdzić, czy jest na nie wystarczająca ilość miejsca w nadkolu, czy nie mają kontaktu z jakimś elementem zawieszenia. Ponieważ kierowca jest odpowiedzialny za auto, za pasażerów, to on powinien zadbać o prawidłowe założenie łańcuchów a nie osoby trzecie.
Pierwszy, próbny montaż należy wykonać w garażu lub na parkingu w komfortowych warunkach, a czynności wykonywać ściśle przestrzegając instrukcji dostarczonej razem z produktem. Wbrew pozorom nie jest to trudne zadanie, choć wymaga pewnej wprawy. Wstępne zapoznanie się z obsługą łańcuchów w sprzyjających warunkach pozwoli nam na sprawniejsze wykonanie powyższych operacji podczas opadów śniegu, na wietrze czy po zmierzchu.
Warto pamiętać, że łańcuchy na trasie należy zakładać przed wystąpieniem niesprzyjających, trudnych warunków - instalowanie np. w czasie śnieżycy może być bardzo niebezpieczne zarówno dla kierowcy jak i innych uczestników poruszających się drogą.
Instalację podczas podróży najlepiej jest przeprowadzić z zatoce postojowej, a jeśli to nie jest możliwe wówczas na poboczu drogi, aby nie zakłócać ruchu. Zaleca się ustawienie trójkąta ostrzegawczego 50 metrów od samochodu oraz założenie odzieży odblaskowej - kamizelki, znacząco podnosząc w powyższy sposób swoje bezpieczeństwo, ponieważ np. podczas zmroku, śnieżycy widoczność na drodze jest ograniczona. Optymalnie jest to zrobić na płaskiej powierzchni - oczywiście nie zawsze jest to możliwe. Obserwując warunki drogowe należy uważać, aby ominąć właściwego miejsca na montaż, licząc na to, że jeszcze jesteśmy w stanie poruszać się. Znacznie lepiej jest wcześniej zatrzymać się, poświęcić chwilę niż utknąć np. w zaspie czy na podjeździe (w tej sytuacji założenie łańcuchów okaże się bardzo kłopotliwe).
Na łańcuchach należy pokonywać zaśnieżone lub oblodzone nawierzchnie a zdjąć zawsze przed wjazdem na długi odcinek suchej drogi.
Poruszając się w łańcuchach należy pamietać, że nie wolno zmieniać ciśnienia w ogumieniu.