sklep producenta

Easy-Fit CU-9 najprostszy w obsłudze

linia czarna pozioma
- najłatwiejszy na świecie, intuicyjne i niezwykle szybko zakładany i demontowany łańcuch Thule na koła samochodów osobowych;
- doskonała, wręcz perfekcyjna kontrola trakcji podczas jazdy zarówno po śniegu jak i lodzie;
- precyzyjne, płynne przenoszenie sił z opony na podłoże uzyskane dzięki bardzo drobnym, gęsto ułożonym w asymetrycznym, rombowym wzorze ogniwom oraz automatycznemu systemowi kontroli napięcia w czasie eksploatacji;
- innowacyjny zespół wewnętrznych, sztywnych łuków gwarantuje nadzwyczajną prostotę montażu "z góry na dół";
- chroniona patentem konstrukcja automatycznego układu napinającego zintegrowanego z zewnętrznym zespołem szybkiego demontażu ulokowana w centralnej belce aluminiowej przyczynia się do wyjątkowego komfortu obsługi czyniąc produkt przyjaznym użytkownikowi;
- jednoetapowy montaż: wystarczy chwycić oznaczone zakończenia systemu sztywnych łuków a następnie rozchylając je założyć zaczynając od górnej części opony na dół i po otwarciu pedału umieszczonego w środkowej belce aluminiowej przesunąć go w dolne położenie naciskając stopą .... gotowe! można kontynuować podróż (po ruszeniu samochodem nastąpi samoczynne napięcie na oponie i automatyczne kontrolowanie naciągu podczas jazdy);
- jednoetapowy demontaż: naciskając jednocześnie dwa czerwone przyciski na końcu belki aluminiowej oraz chwytając środkowy uchwyt w identycznym kolorze zwalniamy blokadę a następnie pociągając siatkę ogniw na zewnątrz ściągamy ją z koła;
- kompatybilność z systemami kontroli trakcji i hamowania ABS/ESP;
- standardowo wyposażony w odbojniki chroniące felgi aluminiowe (znajdują się na wyposażeniu do samodzielnego montażu);
- ważne elementy wykorzystywane podczas montażu i demontaż wyraźnie oznaczone jednoznacznym, czerwonym kolorem;
- zapakowane w bardzo praktyczną, wytrzymałą, wodoodporną torbę, która może służyć jako mata pod kolana usprawniając jednocześnie montaż dzięki nadrukowanej instrukcji poglądowej;
- wielkość ogniw: 9 mm (wymagany prześwit między oponą a elementami zawieszenia);
- w komplecie 2 sztuki;
- homologacje i certyfikaty: O-Norm 5117, UNI 11313, TUV;
- gwarancja 5 lat
łańcuch śniegowy thule easy fit cu-9 z systemem szybkiego montażu i demontażu dla aut osobowych
Easy-Fit CU-9
łańcuch śniegowy thule easy fit cu-9 z systemem szybkiego montażu i demontażu dla aut osobowych
widok łańcucha antypoślizgowego easy fit cu 9 z boku koła
EasyFit CU-9
widok łańcucha antypoślizgowego easy fit cu 9 z boku koła
widok od strony zawieszenia samochodu
wewnętrzna strona
widok od strony zawieszenia samochodu
wewnętrzne sztywne łuki w easy fit cu 9
system sztywnych łuków
wewnętrzne sztywne łuki w easy fit cu 9
automatyczny napinacz sterowany pedałem
belka systemu napinającego
automatyczny napinacz sterowany pedałem
ochrona felg aluminiowych w easy fit cu 9
ochraniacze felg
ochrona felg aluminiowych w easy fit cu 9
uchwyty rozpinania umieszczone na centralnej belce oznaczone czerwonym kolorem
przyciski demontażu
uchwyty rozpinania umieszczone na centralnej belce oznaczone czerwonym kolorem
model do samochodów osobowych z 9 milimetrowymi ogniwami
9 mm ogniwa
model do samochodów osobowych z 9 milimetrowymi ogniwami
Zakładanie i zdejmowanie
komfortowo już na stoku przy użyciu łańcuchów easy-fit cu 9
na kołach samochodu śniegowy easy-fit cu-9
bezpiecznie na stok podróżując w śniegowych easy fit cu 9
samochód wyposażony w przeciwśnieżny easy-fit cu 9
Przymierzając się do zakupu, analizując różne parametry łańcuchów przeciwśnieżnych, które są bardzo ważne z punktu widzenia naszego bezpieczeństwa na drodze, decydujące o przyczepności, trakcji, stabilnym prowadzeniu pojazdu warto mieć na uwadze także łatwość montażu. Przedstawione wyżej rozwiązanie Thule EasyFit jest najszybciej i najprościej instalowanym na rynku światowym. Wystarczą trzy proste czynności, od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, aby móc kontynuować podróż w trudnych warunkach już na kołach pokrytych siatką stalowych ogniw.
A jak przedstawia się sytuacja w pozostałych przypadkach?
Sensownym wyborem jest zakup wersji tradycyjnych samoczynnie napinających się, którym przyjazność montażu można przypisać na poziomie bardzo dobrym. Po wcześniejszym przećwiczeniu "na sucho" można je założyć w ciągu zaledwie paru minut.
W tym celu należy przygotować zestaw i przystąpić do montażu:
- po wyjęciu z opakowania należy chwycić za linkę stalową umieszczoną w osłonie z tworzywa stanowiącą tylny pierścień i rozłożyć je potrząsając w swobodny ciąg - należy zwrócić uwagę aby nie były poskręcane;
- należy ułożyć je pod autem na jezdni, wsuwając za koło tak, aby drugi koniec linki znalazł się po przeciwnej stronie w widocznym miejscu;
- chwytając oba zakończenia linki unosimy je nad górną część opony i spinamy ze sobą (łączymy punkty A-B);
- kolejnym etapem jest połączenie ogniw zewnętrznej części (spinamy punkt C-D);
- po wykonaniu powyższych czynności zsuwamy wewnętrzny pierścień utworzony przez linkę stalową za koło i sprawdzamy jego ułożenie (powinien zająć miejsce wokół bocznej części opony nie zachodząc na bieżnik);
- linkę mechanizmu samonapinającego przewlekamy przez bloczek blokady E;
- naciągamy układ automatycznego napinacza (łączymy elementy F-G);
- sprawdzamy, czy całość równomiernie rozłożona jest na bieżniku opony, czy się nie przemieszcza ani nie zsuwa.
prawidłowe ułożenie siatki pod samochodem po wsunięciu z boku koła
ułożenie za kołem
prawidłowe ułożenie siatki pod samochodem po wsunięciu z boku koła
spinanie linki wewnętrznej po zewnętrznej stronie nad oponą
łącznik linki wewnętrznej
spinanie linki wewnętrznej po zewnętrznej stronie nad oponą
kolejna czynność montażu czyli połączenie ogniw zewnętrznych
zewnętrzny łącznik ogniw
kolejna czynność montażu czyli połączenie ogniw zewnętrznych
naciągnięcie układu samonapinającego z linką mikro regulacji
mechanizm samonapinacza
naciągnięcie układu samonapinającego z linką mikro regulacji
Demontaż przeprowadzamy następująco:
- zatrzymujemy pojazd tak, aby bloczek blokady zajął najniższe położenie tuż przy jezdni;
- rozpinamy zespół samonapinający (rozłączamy punkt F-G);
- odchylamy zapadkę bloczka i wysuwamy z niego linkę układu napinającego rozpinając całość;
- pociągamy do siebie siatkę ogniw na górnej części koła tak, aby na bieżniku pojawiło się zapięcie stalowej linki wewnętrznej i rozpinamy je;
- rozpinamy górne mocowanie zewnętrzne (punkt C-D);
- pakujemy zestaw do firmowego opakowania w celu kontynuowania podróży, a po dotarciu na miejsce czyścimy je z soli i brudu, płuczemy pod bieżącą wodą a następnie suszymy. Przechowujemy w suchym, nie wilgotnym miejscu najlepiej w oryginalnym pudełku. 
Rozwiązania antypoślizgowe zakłada się na koła zazwyczaj na trasie, gdy warunki drogowe i pogodowe uległy znacznemu pogorszeniu. Ponieważ np. podczas zamieci śnieżnej, szybko zapadającego zmroku zimą widoczność ulega znacznemu ograniczeniu należy instalację przeprowadzać na poboczu, po założeniu odblaskowej kamizelki i umieszczeniu trójkąta ostrzegawczego w odpowiednim miejscu od samochodu. Należy się upewnić czy w wybranej lokalizacji nie będziemy stwarzali zagrożenia dla siebie i innych uczestników ruchu oraz pamiętajmy, aby zabezpieczyć samochód przed przemieszczeniem się zaciągając hamulec ręczny.
demontaż łańcuchów przeciwśnieżnych po właściwym ustawieniu samochodu
zatrzymanie samochodu
demontaż łańcuchów przeciwśnieżnych po właściwym ustawieniu samochodu
rozłączenie mechanizmu automatycznego napinania
układ samonapinacza
rozłączenie mechanizmu automatycznego napinania
zwolnienie blokady linki systemu napinającego
zapadka bloczka
zwolnienie blokady linki systemu napinającego
rozpięcie zespołu zapadkowego dolnej części siatki zewnętrznej
siatka zewnętrzna
rozpięcie zespołu zapadkowego dolnej części siatki zewnętrznej
rozłączenie zakończeń linki wewnętrznej za kołem na górze
linka wewnętrzna
rozłączenie zakończeń linki wewnętrznej za kołem na górze
rozpięcie zaczepu zewnętrznego i zsunięcie z koła samochodu
górne mocowanie zewnętrzne
rozpięcie zaczepu zewnętrznego i zsunięcie z koła samochodu
linia czarna pozioma