Łańcuch śniegowy Thule Easy-Fit CU-9 najprostszy w obsłudze

- najłatwiejszy na świecie, intuicyjne i niezwykle szybko zakładany i demontowany łańcuch Thule na koła samochodów osobowych;
- doskonała, wręcz perfekcyjna kontrola trakcji podczas jazdy zarówno po śniegu jak i lodzie;
- precyzyjne, płynne przenoszenie sił z opony na podłoże uzyskane dzięki bardzo drobnym, gęsto ułożonym w asymetrycznym, rombowym wzorze ogniwom oraz automatycznemu systemowi kontroli napięcia w czasie eksploatacji;
- innowacyjny zespół wewnętrznych, sztywnych łuków gwarantuje nadzwyczajną prostotę montażu "z góry na dół";
- chroniona patentem konstrukcja automatycznego układu napinającego zintegrowanego z zewnętrznym zespołem szybkiego demontażu ulokowana w centralnej belce aluminiowej przyczynia się do wyjątkowego komfortu obsługi czyniąc produkt przyjaznym użytkownikowi;
- jednoetapowy montaż: wystarczy chwycić oznaczone zakończenia systemu sztywnych łuków a następnie rozchylając je założyć łańcuch zaczynając od górnej części opony na dół i po otwarciu pedału umieszczonego w środkowej belce aluminiowej przesunąć go w dolne położenie naciskając stopą .... gotowe! można kontynuować podróż (po ruszeniu samochodem nastąpi samoczynne napięcie na oponie i automatyczne kontrolowanie naciągu podczas jazdy);
- jednoetapowy demontaż: naciskając jednocześnie dwa czerwone przyciski na końcu belki aluminiowej oraz chwytając środkowy uchwyt w identycznym kolorze zwalniamy blokadę a następnie pociągając siatkę ogniw na zewnątrz ściągamy ją z koła;
- kompatybilność z systemami kontroli trakcji i hamowania ABS/ESP;
- standardowo wyposażony w odbojniki chroniące felgi aluminiowe (znajdują się na wyposażeniu do samodzielnego montażu);
- ważne elementy wykorzystywane podczas montażu i demontaż wyraźnie oznaczone jednoznacznym, czerwonym kolorem;
- zapakowane w bardzo praktyczną, wytrzymałą, wodoodporną torbę, która może służyć jako mata pod kolana usprawniając jednocześnie montaż dzięki nadrukowanej instrukcji poglądowej;
- wielkość ogniw: 9 mm (wymagany prześwit między oponą a elementami zawieszenia);
- w komplecie 2 sztuki;
- homologacje i certyfikaty: O-Norm 5117, UNI 11313, TUV;
- gwarancja 5 lat
EasyFit CU-9
EasyFit CU-9
wewnętrzna strona
wewnętrzna strona
system sztywnych łuków
system sztywnych łuków
belka systemu napinającego
belka systemu napinającego
ochrona felg aluminiowych
ochrona felg aluminiowych
przyciski demontażu
przyciski demontażu
9 mm ogniwa
9 mm ogniwa
Sezon zimowy, czyli czas wyjazdów w góry:
Praktyczna rada - montaż klasycznego zestawu:
Przymierzając się do zakupu, analizując różne parametry łańcuchów przeciwśnieżnych, które są bardzo ważne z punktu widzenia naszego bezpieczeństwa na drodze, decydujące o przyczepności, trakcji, stabilnym prowadzeniu pojazdu warto mieć na uwadze także łatwość montażu. Przedstawione wyżej rozwiązanie Thule EasyFit jest najszybciej i najprościej instalowanym na rynku światowym. Wystarczą trzy proste czynności, od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund, aby móc kontynuować podróż w trudnych warunkach już na kołach pokrytych siatką stalowych ogniw.
A jak przedstawia się sytuacja w pozostałych przypadkach?
Sensownym wyborem jest zakup łańcuchów tradycyjnych samoczynnie napinających się, którym przyjazność montażu można przypisać na poziomie bardzo dobrym. Po wcześniejszym przećwiczeniu "na sucho" można je założyć w ciągu zaledwie paru minut.
W tym celu należy przygotować zestaw i przystąpić do montażu:
- po wyjęciu z opakowania należy chwycić za linkę stalową umieszczoną w osłonie z tworzywa stanowiącą tylny pierścień i rozłożyć je potrząsając w swobodny ciąg - należy zwrócić uwagę aby nie były poskręcane;
- należy ułożyć je pod autem na jezdni, wsuwając za koło tak, aby drugi koniec linki znalazł się po przeciwnej stronie w widocznym miejscu;
- chwytając oba zakończenia linki unosimy je nad górną część opony i spinamy ze sobą (łączymy punkty A-B);
- kolejnym etapem jest połączenie ogniw zewnętrznej części (spinamy punkt C-D);
- po wykonaniu powyższych czynności zsuwamy wewnętrzny pierścień utworzony przez linkę stalową za koło i sprawdzamy jego ułożenie (powinien zająć miejsce wokół bocznej części opony nie zachodząc na bieżnik);
- linkę mechanizmu samonapinającego przewlekamy przez bloczek blokady E;
- naciągamy układ automatycznego napinacza (łączymy elementy F-G);
- sprawdzamy, czy łańcuch równomiernie rozłożony jest na bieżniku opony, czy się nie przemieszcza ani nie zsuwa.
ułożenie pod samochodoem
ułożenie pod samochodoem
spinanie linki wewnętrznej
spinanie linki wewnętrznej
ogniwa zewnętrzne
ogniwa zewnętrzne
mechanizm samonapinacza
mechanizm samonapinacza
Demontaż przeprowadzamy następująco:
- zatrzymujemy pojazd tak, aby bloczek blokady zajął najniższe położenie tuż przy jezdni;
- rozpinamy zespół samonapinający (rozłączamy punkt F-G);
- odchylamy zapadkę bloczka i wysuwamy z niego linkę układu napinającego rozpinając łańcuch;
- pociągamy do siebie siatkę ogniw na górnej części koła tak, aby na bieżniku pojawiło się zapięcie stalowej linki wewnętrznej i rozpinamy je;
- rozpinamy górne mocowanie zewnętrzne (punkt C-D);
- pakujemy zestaw do firmowego opakowania w celu kontynuowania podróży, a po dotarciu na miejsce czyścimy je z soli i brudu, płuczemy pod bieżącą wodą a następnie suszymy. Przechowujemy w suchym, nie wilgotnym miejscu najlepiej w oryginalnym pudełku. 
Rozwiązania antypoślizgowe zakłada się na koła zazwyczaj na trasie, gdy warunki drogowe i pogodowe uległy znacznemu pogorszeniu. Ponieważ np. podczas zamieci śnieżnej, szybko zapadającego zmroku zimą widoczność ulega znacznemu ograniczeniu należy instalację przeprowadzać na poboczu, po założeniu odblaskowej kamizelki i umieszczeniu trójkąta ostrzegawczego w odpowiednim miejscu od samochodu. Należy się upewnić czy w wybranej lokalizacji nie będziemy stwarzali zagrożenia dla siebie i innych uczestników ruchu oraz pamiętajmy, aby zabezpieczyć samochód przed przemieszczeniem się zaciągając hamulec ręczny.
zatrzymanie samochodu
zatrzymanie samochodu
układ samonapinacza
układ samonapinacza
zapadka bloczka
zapadka bloczka
luźna siatka łańcucha
luźna siatka łańcucha
linka wewnętrzna
linka wewnętrzna
górne mocowanie zewnętrzne
górne mocowanie zewnętrzne