Łańcuch śniegowy Thule CL-10 z samoczynnym napinaczem i dodatkowymi ogniwami kruszącymi lód

- znakomite parametry użytkowe, doskonała przyczepność eliminująca zjawisko poślizgu na nawierzchniach pokrytych śniegiem, breją, a także oblodzonych dzięki asymetrycznej, o rombowym układzie stalowej siatce łańcucha Thule oraz specjalnie wczepionym poprzecznie ogniwom do kruszenia lodu;
- opracowane dla samochodów osobowych, dla przedniej lub tylnej osi napędowej i intensywnego użytkowania gwarantują wysoki standard podróżowania;
- prosty montaż bez konieczności najeżdżania oraz jednoetapowe napinanie nie wymagające ponownego dociągnięcia i korygowania luzów w czasie jazdy zapewnia pełną mobilność i bezpieczeństwo w każdych warunkach;
- łatwość instalacji sprawia, że montaż może trwać zaledwie kilkadziesiąt sekund a chroniony patentem, automatyczny system naciągania łańcucha z dokładną mikro regulacją po ruszeniu, z każdym obrotem koła samoczynnie dociągnie go do opony i będzie stałe kontrolował jego przyleganie w czasie pokonywania kolejnych kilometrów;
- najwyższa jakość i wytrzymałość oraz niezawodność produktu wynikająca z wykorzystania przez konstruktorów specjalnie dobranego rodzaju stopu stali MnNi (manganowo-niklowego) utwardzonego w proces obróbki cieplnej na ogniwa oraz kompozytowych tworzyw na pozostałe podzespoły;
- możliwość zakładania obustronnego stalowej siatki ogniw w celu wydłużenia czas użytkowania;
- zgodność z układami elektronicznej kontroli trakcji i hamowania ABS/ESP;
- dostępne w komplecie odbojniki nylonowe służące do ochrony felg aluminiowych przed zarysowaniami wymagają indywidualnego montażu;
- wyraźnie oznaczone podzespoły biorące udział w montażu i demontażu oraz obrazkowa instrukcja ułatwiają obsługę;
- wielkość ogniw: 10 mm określa minimalny, wymagany odstęp między oponą a elementami w zawieszeniu;
- opakowanie zawiera 2 sztuki, na dwa koła napędowe, instrukcję obsługi, nylonowe odboje ochronne oraz kilka, podstawowych części zapasowych;
- homologacje i certyfikaty: O-Norm 5117, CUNA, UNI 11313, TUV;
- gwarancja 5 lat
CL-10
CL-10
rombowy splot
rombowy splot
mechanizm samonapinający
mechanizm samonapinający
system mikroregulacji
system mikroregulacji
dodatkowe ogniwa
dodatkowe ogniwa
ochrona felg aluminiowych
ochrona felg aluminiowych
10 mm ogniwa
10 mm ogniwa
Sezon zimowy, czyli czas wyjazdów w góry:
Praktyczna rada - jak stosować:
Prawidłowo dobrane łańcuchy przeciwśnieżne powinny skutecznie przenosić moment obrotowy koła na nawierzchnię drogi eliminując w jak największym stopniu zjawisko uślizgu. Najistotniejsze aby dobrze trzymały wybrany tor jazdy i efektywnie hamowały.
Niewłaściwy zakup lub montaż  może być przyczyną ściągania auta, uszkodzeń wewnątrz nadkola, uszkodzenia felgi, a nawet rozpięcia czy zerwania łańcucha w konsekwencji przynosząc odwrotny efekt czyli utrudniać nam jazdę zimą.
Pokonywanie tras w łańcuchach wprowadza do stylu jazdy kierowcy liczne ograniczenia. Przede wszystkim wymaga ograniczenia prędkości do 50 km/h a także unikania gwałtownych przyspieszeń i hamowań. Nie powinno się doprowadzać do "buksowania" kół ponieważ skraca to żywotność łańcuchów i może doprowadzić do jego rozerwania. Ruszać należy spokojnie, bez nadmiernych przyspieszeń. Auto wyposażone w łańcuchy kierowca powinien prowadzić po śniegu omijając niezaśnieżone odcinki kolein. Niestosowanie się do powyższego zalecenia może doprowadzić do niszczenia nawierzchni, samych łańcuchów a nawet opon. Należy regularnie kontrolować ich stan, poziom zużycia i napięcia - także w przypadku rozwiązań samonapinających. Ich prawidłowa pozycja zapewnia mniejsze zużywanie się, a w konsekwencji dłuższą eksploatację.
Pamiętajmy również, aby w sezonie zimowej eksploatacji samochodu nie "stawiać" wyłącznie na łańcuchy - załóżmy właściwe opony, z odpowiednią głębokością bieżnika niezależnie od tego czy poruszamy się pojazdem typu suv, hatchback czy van.