Łańcuchy śniegowe Thule CB-12 z manualnym napinaczem

- struktura splotu łańcucha Thule skutecznie poprawia przyczepność eliminując możliwość uślizgu na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzeniem, a także zabezpiecza koła samochodów przed bocznymi poślizgami podczas pokonywania krętych odcinków górskich tras;
- wysoka jakość i trwałość siatki ogniw wynikająca z wykorzystania do jej budowy utwardzonej stali stopowej, manganowo-niklowej MnNi;
- montaż bez konieczności najeżdżania czy unoszenia koła;
- polecane, jako ekonomiczne rozwiązanie okazjonalne, dla osób planujących sporadyczne wykorzystywanie do wyjechania z kopnego śniegu, pokonywania stromych podjazdów czy zjazdów;
- ręczny, manualny system napinania łańcucha wymaga wykonania pierwszego wstępnego napięcia bezpośrednio po założeniu i jednorazowego skontrolowania, a w razie konieczności właściwego dociągnięcia po przejechaniu około 100 metrów;
- możliwość obustronnego stosowania wydłużająca czas eksploatacji polegająca na zakładaniu siatki metalowych ogniw tak, aby raz jedna, a kolejnym razem druga jej strona była skierowana do podłoża;
- kompatybilne z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa ABS/ESP; 
- wyraźne oznaczenie czerwoną barwą elementów łączonych przy montażu ułatwiające obsługę;
- wielkość ogniw: 12 mm wyznacza minimalny, wymagany prześwit pomiędzy kołem a nadkolem;
- w komplecie znajdują się 2 sztuki, instrukcja instalacji oraz podstawowe części zapasowe;
- homologacje i certyfikaty: O-Norm 5117, CUNA, UNI 11313, TUV;
- gwarancja 5 lat
CB-12
CB-12
rombowy splot
rombowy splot
system napinający
system napinający
mechanizm zapadkowy
mechanizm zapadkowy
12 mm ogniwa
12 mm ogniwa
Sezon zimowy, czyli czas wyjazdów w góry:
Praktyczna rada - kiedy stosować:
Łańcuchów śniegowych używa się przeważnie wówczas, gdy warunki panujące na drodze są krytyczne, gdy występuje mocne zaśnieżenie czy oblodzenie. Większe problemy z dojazdem na ogół nie spotkają mieszkańców dużych miast albo ich obrzeży ponieważ drogowe służby porządkowe starają się, aby jezdnie zawsze były przejezdne. Inaczej jest w górskich miejscowościach i na górskich trasach, wzdłuż których znaki nakazujące jazdę z łańcuchami są powszechne.
W Polsce używanie łańcuchów na drogach regulowane jest prawem "Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych" oraz w dalszym ciągu zdrowym rozsądkiem samych kierowców. Ogólnie przyjmuje się, że stosowanie dozwolone jest, gdy warunki drogowe wymagają ich użycia. Informacją dla kierowcy o możliwości zaistnienia konieczność założenia łańcuchów w przypadku wystąpienia śnieżnej pokrywy na drodze jest znak ostrzegawczy z symbolem płatka śniegu spotykany na drogach krajowych. Jest to jednak komunikat, który jedynie dopuszcza ich zastosowanie. Bezwzględny obowiązek, konieczność założenia wprowadza spotykany na terenach podgórskich i górskich znak nakazu z ikoną opony, z naciągniętym łańcuchem. Warto także mieć na uwadze, że złamanie tego przepisu podlega taryfikatorowi i karane jest mandatem.
W wielu europejskich krajach np. w Austrii, we Włoszech, Francji w rejonach górskich, gdy jezdnię zalega śnieg należy obowiązkowo jeździć "w łańcuchach". Powyższy nakaz dotyczy zarówno obywateli, jak i turystów.
Warto wyposażyć się w łańcuchy przeciwśnieżne i mieć je w bagażniku na wypadek śnieżycy - szczególnie, gdy wyjeżdżamy za granicę.