Składany box dachowy Thule Ranger 90

- innowacyjne na rynku boxy dachowe oferujące doskonałe walory użytkowe połączone z możliwością łatwego przechowywania;
- zwinięty w rulon zajmuje niewiele miejsca;
- wodoodporny materiał, uszczelnione szwy i zamek z kłódką doskonale chroni przewożony ładunek przed czynnikami atmosferycznymi;
- opatentowany system szybkiego montażu Easy-Snap na belkach bazowych bez użycia narzędzi;
- dostęp do załadunku i rozładunku z każdej strony;
- wewnętrzne, podwójne  taśmy do mocowania ładunku;
- możliwość montażu na różnych typach belek o szerokości do 80 mm;
- standardowo wyposażony w torbę do transportu i przechowywania - zwinięty box Thule łatwo można ulokować w bagażniku;
- dopuszczalna ładowność 50 kg;
- certyfikaty bezpieczeństwa TUV, GS oraz testy zderzeniowe City Crash;
- dostępność kolorów: czarny w srebrno-szare pasy;
- gwarancja 5 lat;
- model 90
- dł. 110 cm, szer. 80 cm, wys. 40 cm, poj. 260 l
Ranger 90 czarny w srebrzysto-szare pasy
Ranger 90 czarny w srebrzysto-szare pasy
Rozwiązania na każdą okazję - czyli zimowe podróże w góry, na majówkę, wakacyjne urlopy, weekendowe eskapady:
Jak montować bagażniki dachowe
Niewielkie kufry to domena wielu miejskich samochodów. Zdarzają się też sytuacje, że przy zwykłym codziennym użytkowaniu auta typu sedan, hatchback, a nawet kombi niejednokrotnie zachodzi konieczność przewiezienia większej ilości bagażu czy długich ładunków nie mieszczących się w miejscu do tego przeznaczonym, czyli w bagażniku. Są również takie momenty w roku, że przestrzeń bagażowa staje się niezwykle istotna. Gdy planujemy wyjazd na wakacje, urlopowy odpoczynek, ferie zimowe, eskapadę z przyjaciółmi, rodzinną wyprawę problemy z brakiem miejsca dotyczą również osób dysponujących większymi autami np. typu van. Musimy zmierzyć się z upchnięciem do auta licznych walizek, toreb, plecaków, śpiworów, wózka dziecięcego, zabawek, sprzętu turystycznego, sportowego - rowerów, kajaka, deski surfingowej, nart, snowboardu - bywa, że często brakuje miejsca.
Rozwiązaniem powyższego problemu jest porządny bagażnik na dachu czy haku holowniczym auta. Belki bazowe na górze z boxem, czy specjalnymi uchwytami do sprzętu sportowego, platforma z rowerami czy kufrem bagażowym na haku czynią z pojazdu wyjątkowo wszechstronny środek transportu mogący zabrać niemal wszystko.
Ponieważ nadwozia samochodów różnią się między sobą pod względem typu (sedan, hatchback, kombi, suv, mpv, van), profilowaniem dachu, ilością drzwi, ich uszczelnieniem, stosowaniem różnorodnych fabrycznych punktów montażowych, ulegają zmianom podczas kolejnych facelifting'ów każdy bagażnik bazowy jest inny.
Podstawą w przypadku montażu jest przestrzeganie instrukcji obsługi. Zalecenia w niej zawarte są kluczowe dla właściwej instalacji, dla bezpieczeństwa. Niestety wielu kierowców, bądź użytkowników podchodzi do sprawy lekceważąco, uznając konieczność zapoznania się z instrukcją, jak pewnego rodzaju zniewagę, podważenie zdolności. To jest błędne podejście. Obowiązujących zasad składania podzespołów, ustawiania ich właściwych położeń, blokowania mechanizmów czy montażu na pojeździe z pewnością nie można uznać za uniwersalne, gdyż stosowane są różne patenty (wymiarowanie miejsc montażowych w odniesieniu do szczegółów nadwozia, specjalne znakowanie, zamskowane gniazda montażowe, klamry, wypusty itp.)
Zgodnie z instrukcją, już na początku zalecane jest dokładne sprawdzenie, czy w opakowaniach dostarczone są wszystkie części zgodne ze specyfikacją. Ze względu na modułową budowę bagażników Thule, możliwość konfigurowania zestawu zgodnie z wymaganiami klienta katalog-przewodnik proponuje różne warianty. Mowa o belkach bazowych, stopach, zamknięciach, zestawie mocującym. W zależności od marki, modelu, roku produkcji, wersji nadwozia, przewidzianego przez producenta pojazdu miejsca instalacji bagażnika w komplecie, jeżeli są wymagane powinniśmy otrzymać specjalne, odpowiedniej klasy śruby wytrzymałościowe, za pomocą których będziemy instalować bagażnik na dachu samochodu.
Montaż bagażnika bazowego w dużej mierze zależy od modelu auta. Możliwe jest umieszczenie go na relingach zintegrowanych lub klasycznych, w fabrycznych punktach dachu, mocowaniu za krawędzie dachu nadwozia przy drzwiach, na rynienkach czy wzdłużnych listwach dachowych z rowkiem profilowanym.
W zależności od rozwiązania zastosowanego w danym aucie możemy mieć możliwość zmieniania położenia belek, regulowania wzajemnego odstępu pomiędzy nimi lub być skazani na konkretne, stałe miejsca bez możliwości żadnej korekcji. Na relingach klasycznych, rynienkach, listwach wzdłużnych z rowkiem samodzielnie decydujemy o miejscach umocowania belek, jednakże ze względów bezpieczeństwa, odpowiedniego rozłożenia mas i stabilności umieszczanego na nich boxa dachowego, uchwytów dla sprzętu sportowego czy innych długich ładunków zaleca się zachowanie odstępu między nimi wynoszącego co najmniej 70 cm. W przypadku relingów zintegrowanych obowiązują podobne zasady jak w przypadku klasycznych, z tą różnicą, że występują konstrukcje, w których producenci pojazdów narzucili punkty instalacyjne i bagażniki bazowe ze względów bezpieczeństwa montuje się tylko i wyłącznie w tych miejscach.
Fixpoint, czyli fabryczne punkty montażowe w dachu oraz montaż za krawędź karoserii przy drzwiach w większości aut zaprojektowane są tak przez producentów, że względy bezpieczeństwa, właściwe rozłożenie nacisków na osie, specjalne wzmocnienia nadwozia narzuciły konkretne miejsca, a profesjonalnie przygotowane bagażniki np. Thule tylko w nich pozwolą się prawidłowo zapiąć. Po zakończeniu montażu należy upewnić się, czy czynność wykonaliśmy prawidłowo. Chwytając za poszczególne stopy bagażnika należy próbować je przesunąć zarówno przód-tył, jak i kierunku poprzecznym. W dobrze zainstalowanych stopach pracuje tylko guma spoczywająca na karoserii w ramach swojej sprężystości, ale bez możliwości przemieszczenia.
Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, nie jesteśmy pewni czy poradzimy sobie z pierwszym montażem polecamy skorzystanie z usług sklepów partnerskich Thule, w których podzespoły tworzące bagażnik zastaną profesjonalne dobrane, zmontowane w system bazowy, a następnie przeprowadzony zostanie pierwszy montaż na Państwa samochodzie ze wskazówkami, poradami i odpowiedziami na pojawiające się pytania.  Przy montażu należy zachować szczególną uwagę, przestrzegać instrukcji obsługi ponieważ bagażnik bazowy stanowi całą konstrukcję, podstawę do umieszczenia boxa, uchwytów na rowery transportowanych w pozycji stojącej, przystawek do kajaka (sprzętu pływającego o znacznej długości) lub innych przewożonych na zewnątrz auta ładunków. Stabilność, pewność połączenia z nadwoziem musi być zapewnionana najwyższym poziomie, w często zmieniających się warunkach drogowych, sprostać oporom powietrza przy wysokich prędkościach, podmuchom wiatru, a także podczas manewrów np. gwałtownego omijania, nagłego hamowania.
Eksploatując bagażnik bazowy należy pamiętać o dopuszczalnym obciążeniu dachu pojazdu podczas dokonywania załadunku oraz przemierzając długie trasy o okresowym sprawdzaniu prawidłości mocowania np. wykorzystując przerwy w podróży. Wszystkie zamki znajdujące się na wyposażeniu powinny być zamknięte.