Zwijany box dachowy Thule Ranger 90 o łatwo dostępnej przestrzeni

- innowacyjna na rynku, wyjątkowa kategoria boxów Thule na dach oferujących doskonałe walory użytkowe podczas podróży samochodem połączone z możliwością łatwego przechowywania;
- zrolowane zajmują niewiele miejsca, rozłożone zaś dysponują znacznym obszarem na ekwipunek;
- nieprzemakalny materiał, uszczelnione szwy i zamek z kłódką zabezpieczają przewożony ładunek przed czynnikami atmosferycznymi;
- opatentowany system szybkiego montażu Easy-Snap na poprzeczkach bazowych bez użycia narzędzi zapewniający bezpieczeństwo i upraszczający mocowanie;
- dostęp do załadunku i rozładunku z każdej strony;
- wewnętrzne, podwójne  taśmy do unieruchomienia ładunku;
- możliwość montażu na różnych typach belek o szerokości do 80 mm;
- standardowo na wyposażeniu znajduje się pokrowiec do transportu i przechowywania, w której zwiniętą łatwo można ulokować w aucie;
- dopuszczalne obciążenie 50 kg;
- certyfikaty bezpieczeństwa TUV, GS oraz testy zderzeniowe City Crash;
- dostępność kolorów: czarny w srebrno-szare pasy;
- gwarancja 5 lat;
- model 90
- dł. 110 cm, szer. 80 cm, wys. 40 cm, 260 l
Ranger 90 czarny w srebrzysto-szare pasy
Ranger 90 czarny w srebrzysto-szare pasy
Rozwiązania na każdą okazję - czyli zimowe podróże w góry, na majówkę, wakacyjne urlopy, weekendowe eskapady:
Jak montować zestaw na pojeździe?
Niewielkie kufry to domena wielu miejskich samochodów. Zdarzają się też sytuacje, że przy zwykłym codziennym użytkowaniu auta typu sedan, hatchback, a nawet kombi niejednokrotnie zachodzi konieczność przewiezienia większej ilości bagażu czy długich ładunków nie mieszczących się w miejscu do tego przeznaczonym, czyli w kufrze. Są również takie momenty w roku, że przestrzeń bagażowa staje się niezwykle istotna. Gdy planujemy wyjazd na wakacje, urlopowy odpoczynek, ferie zimowe, eskapadę z przyjaciółmi, rodzinną wyprawę problemy z brakiem miejsca dotyczą również osób dysponujących większymi pojazdami np. typu van. Musimy zmierzyć się z upchnięciem do wnętrza licznych walizek, toreb, plecaków, śpiworów, wózka dziecięcego, zabawek, sprzętu turystycznego, sportowego - rowerów, kajaka, deski surfingowej, nart, snowboardu - bywa, że często brakuje miejsca.
Rozwiązaniem powyższego problemu jest porządny zestaw na dachu czy haku holowniczym samochodu. Belki bazowe na górze z boxem, czy specjalnymi uchwytami do sprzętu sportowego, platforma z rowerami czy kufrem bagażowym na haku czynią z pojazdu wyjątkowo wszechstronny środek transportu mogący zabrać niemal wszystko.
Ponieważ nadwozia różnią się między sobą pod względem typu (sedan, hatchback, kombi, suv, mpv, van), profilowaniem, ilością drzwi, ich uszczelnieniem, stosowaniem różnorodnych fabrycznych punktów montażowych, ulegają zmianom podczas kolejnego face liftingu, każdy bagażnik bazowy jest inny.
Podstawą w przypadku montażu jest przestrzeganie instrukcji obsługi. Zalecenia w niej zawarte są kluczowe dla właściwej instalacji, dla bezpieczeństwa. Niestety wielu kierowców, bądź użytkowników podchodzi do sprawy lekceważąco, uznając konieczność zapoznania się z instrukcją, jak pewnego rodzaju zniewagę, podważenie zdolności. To jest błędne podejście. Obowiązujących zasad składania podzespołów, ustawiania ich właściwych położeń, blokowania mechanizmów czy montażu na pojeździe z pewnością nie można uznać za uniwersalne, gdyż stosowane są różne patenty (wymiarowanie miejsc montażowych w odniesieniu do szczegółów nadwozia, specjalne znakowanie, zamaskowane gniazda montażowe, klamry, wypusty itp.)
Zgodnie z instrukcją, już na początku zalecane jest dokładne sprawdzenie, czy w opakowaniach dostarczone są wszystkie części zgodne ze specyfikacją. Ze względu na modułową budowę systemów, możliwość konfigurowania kompletu zgodnie z wymaganiami klienta katalog-przewodnik proponuje różne warianty. Mowa o belkach, stopach, zamknięciach, zestawie mocującym. W zależności od marki, modelu, roku produkcji, wersji nadwozia, przewidzianego przez producenta pojazdu miejsca instalacji w komplecie, jeżeli są wymagane powinniśmy otrzymać specjalne, odpowiedniej klasy śruby wytrzymałościowe, za pomocą których będziemy instalować bagażnik na samochodzie.
Montaż "poprzeczek" w dużej mierze zależy od modelu auta. Możliwe jest umieszczenie go na relingach zintegrowanych lub klasycznych, w fabrycznych punktach, mocowaniu za krawędzie nadwozia przy drzwiach, na rynienkach czy wzdłużnych listwach dachowych z rowkiem profilowanym.
W zależności od rozwiązania zastosowanego w danym aucie możemy mieć możliwość zmieniania ich położenia, regulowania wzajemnego odstępu pomiędzy nimi lub być skazani na konkretne, stałe miejsca bez możliwości żadnej korekcji. Na relingach klasycznych, rynienkach, listwach wzdłużnych z rowkiem samodzielnie decydujemy o miejscach umocowania belek, jednakże ze względów bezpieczeństwa, odpowiedniego rozłożenia mas i stabilności umieszczanego na nich boxa, uchwytów dla sprzętu sportowego czy innych długich ładunków zaleca się zachowanie odstępu między nimi wynoszącego co najmniej 70 cm. W przypadku relingów zintegrowanych obowiązują podobne zasady jak w przypadku klasycznych, z tą różnicą, że występują konstrukcje, w których producenci pojazdów narzucili punkty instalacyjne i bagażniki dachowe ze względów bezpieczeństwa montuje się tylko i wyłącznie w tych miejscach.
Fixpoint, czyli fabryczne punkty montażowe oraz montaż za krawędź karoserii przy drzwiach w większości aut zaprojektowane są tak przez producentów, że względy bezpieczeństwa, właściwe rozłożenie nacisków na osie, specjalne wzmocnienia nadwozia narzuciły konkretne miejsca, a profesjonalnie przygotowane produkty tylko w nich pozwolą się prawidłowo zapiąć. Po zakończeniu montażu należy upewnić się, czy czynność wykonaliśmy prawidłowo. Chwytając za poszczególne stopy należy próbować je przesunąć zarówno przód-tył, jak i kierunku poprzecznym. W dobrze zainstalowanych stopach pracuje tylko guma spoczywająca na karoserii w ramach swojej sprężystości, ale bez możliwości przemieszczenia.
Jeżeli mamy jakiekolwiek wątpliwości, nie jesteśmy pewni czy poradzimy sobie z pierwszym montażem polecamy skorzystanie z usług sklepów Thule, w których podzespoły tworzące zestaw zastaną profesjonalne dobrane, zmontowane, a następnie przeprowadzony zostanie pierwszy montaż na Państwa pojeździe ze wskazówkami, poradami i odpowiedziami na pojawiające się pytania. Przy montażu należy zachować szczególną uwagę, przestrzegać instrukcji obsługi ponieważ bagażnik stanowi bazę dla całej konstrukcji, podstawę do umieszczenia boxa, uchwytów na rowery transportowanych w pozycji stojącej, przystawek do kajaka (sprzętu pływającego o znacznej długości) lub innych przewożonych na zewnątrz ładunków. Stabilność, pewność połączenia z nadwoziem musi być zapewniona na najwyższym poziomie, w często zmieniających się warunkach drogowych, sprostać oporom powietrza przy wysokich prędkościach, podmuchom wiatru, a także podczas manewrów np. gwałtownego omijania, nagłego hamowania.
Eksploatując powyższe rozwiązania należy pamiętać o dopuszczalnym obciążeniu dachu podczas dokonywania załadunku oraz przemierzając długie trasy o okresowym sprawdzaniu prawidłowości mocowania np. wykorzystując przerwy w podróży. Wszystkie zamki znajdujące się na wyposażeniu powinny być zamknięte.