Volkswagen Transporter, Multivan, Caravelle, California bez haka holowniczego?
Z myślą o właścicielach wyżej wymienionych aut, będących miłośnikami kolarstwa opracowano wyjątkowo łatwy w instalacji WanderWay pozwalający mieć swoje "dwa kółka" do dyspozycji w każdej chwili. Mieszczący niemalże wszystkie rodzaje sprzętu miejskiego, górskiego, szosowego, "grawitacyjnego" (enduro, downihill) po elektryki.
Wiadomo, że nie istnieje doskonała metoda która w 100% usatysfakcjonowałaby wszystkich kierowców przewożących autem bicykle. Jakie są korzyści takiego rozwiązania? Jest optymalny dla posiadaczy wyżej wymienionych aut, na których montowanie na górze jest kłopotliwe lub dla osób, które nie mają i nie chcą montować haka holowniczego, bez którego nie damy rady skorzystać z platform instalowanych na nim właśnie. Dzięki niemu dach pozostaje wolny. Możemy umieścić tam inne rzeczy, które podczas wakacyjnych wyjazdów mogą się z całą pewnością przydać - np. kosz bagażowy, kajak, deskę surfingową, łódkę itp.
Do zalet należy również optymalnie dobrane położenie bazy, na której jednoślady są umieszczone. Znajduje się odpowiednio wysoko zapewniając widoczność świateł i tablicy rejestracyjnej spełniając wymagania przepisów ruchu drogowego (nie zmniejszając bezpieczeństwa na drodze) oraz jednocześnie wygodę obsługi. Sprzęt jest dosłownie "pod ręką". Można go łatwo założyć i zdjąć.
Na plus jest również fakt, iż mamy do czynienia z tak znacznymi oporami powietrza, jak w przypadku załadowania go "nad głowami, na górze".
Jednym z ograniczeń, o którym powinniśmy pamiętać jest fakt, że jeśli WanderWay jest załadowany, należy przed otwarciem klapy zdjąć przewożone jednostki ze względu na ryzyko uszkodzenia karoserii (szczególnie w modelach wyposażonych w automatyczne otwieranie). Ponadto podróżując, podczas wjeżdżania np. do garażu bądź na prom, cofania należy zachować szczególną ostrożność. Należy również pamiętać by przejeżdżając przez progi ograniczyć prędkość do 10 km/h.
Planując zakup sprawdź i miej na uwadze, że modele pojazdów oferowanych w różnych krajach mogą się różnić od siebie konstrukcją i wyposażeniem, np. tylne drzwi mogą być wykończone chromowanymi nakładkami, spojlerem. Wówczas powyższego rozwiązania transportowego nie należy stosować.