Bagażnik dachowy Thule Railing 757 do relingów z wyraźnym prześwitem między nadwoziem

- uniwersalne, eleganckie poprzeczki Thule do relingów o średnicach od 22 do 55 mm umieszczonych nad nadwoziem;
- możliwość konfiguracji z różnymi belkami:
WinBar Evo - niemal całkowicie bezgłośnymi, nawet przy prędkościach autostradowych, których konstrukcja wzorowana jest na profilu skrzydła samolotu a wysoką wytrzymałość zawdzięczają strukturze opartej na trzech komorach z dwoma pionowymi ścianami wewnętrznymi stworzonymi dla użytkowników planujących intensywne eksploatowanie bagażnika (oferowane w kolorze naturalnego aluminium lub czarnym matowym);
SlideBar - niezwykle praktycznymi, prostymi w użyciu, wysuwanymi znad karoserii bazami usprawniającymi umieszczanie i zdejmowanie ładunku na wyższych samochodach;
SquareBar - tradycyjnymi, odpornymi na korozję, solidnymi, stalowymi o prostokątnym przekroju w polimerowej otulinie;
- wysoka jakość wykonania, świetne spasowanie gwarantują profesjonalną niezawodność w każdym szczególe;
- proste w złożeniu i późniejszym montażu (demontażu) wysuwanymi ze stopy pokrętłami;
- do instalacji nie jest wymagane użycie żadnych dodatkowych narzędzi;
- miękkie, gumowe powłoki uchwytów w stopach doskonale chronią miejsca mocowania przed uszkodzeniem zapewniając jednocześnie wysoką stabilność;
- fabrycznie wyposażone w zabezpieczenia za pomocą zamków;
- wysokość stopy 757 - 7,5 cm;
- dopuszczalna ładowność do 100 kg;
- certyfikaty bezpieczeństwa: TUV GS;
- spełnia wymagania norm City Crash;
- gwarancja 5 lat
Rapid Railing 757 z belką WingBar naturalne aluminum (opcja czarna matowa)
Rapid Railing 757 z belką WingBar naturalne aluminum (opcja czarna matowa)
WingBar niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
WingBar niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
SlideBar innowacyjne, aluminiowe, wysuwane do 60 cm z nad dachu belki z rowkiem T
SlideBar innowacyjne, aluminiowe, wysuwane do 60 cm z nad dachu belki z rowkiem T
WingBar Black niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
WingBar Black niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
klasyczne i wytrzymałe, stalowe belki prostokątne pokryte czarnym tworzywem
klasyczne i wytrzymałe, stalowe belki prostokątne pokryte czarnym tworzywem
Propozycje powiększenia przestrzeni bagażowej. Więcej miejsca i możesz zabrać wszystko co potrzebne:
Ogólna charakterystyka sposobów montażu bagażnika samochodowego
Ze względu na różne wyposażenie dachów pod kątem montażu systemu nośnego (relingi klasyczne, zintegrowane, fabryczne punkty fixpoint, wzdłużne listwy z rowkiem T-profil, rynienki i inne) wynikające z marki auta, modelu, typu nadwozia (sedan, hatchback, liftback, kombi, suv, mpv, van), ilości drzwi, panoramicznego okna zawarte wskazówki stanowią ogólną informację.
Montując wyposażenie pozwalające na zabranie ładunku na zewnątrz pojazdu należy mieć świadomość, że będzie on miał wpływ na aerodynamikę podczas jazdy, zużycie paliwa, a także zachowanie środka transportu podczas pokonywania zakrętów, podmuchów bocznego wiatru czy długość drogi hamowania. Przede wszystkim należy pamiętać, że musi być ono zamontowane w sposób gwarantujący bezpieczeństwo podczas podróży.
Producenci wyposażają niektóre auta w zespoły dwóch profilowanych elementów umieszczonych wzdłużnie na dachu, po obu jego stronach. Jeżeli konstrukcja profilu (np. o przekroju eliptycznym, okrągłym, zbliżonym do trójkątnego lub innym) wsparta na dwóch lub trzech podporach jest uniesiona nad płaszczyzną karoserii mamy do czynienia z relingiem tradycyjnym (klasycznym), a gdy przylega na całej swojej długości, wówczas jest zintegrowany. Występują najczęściej w kombi, suv, mpv.
Jeżeli samochód posiada wariant klasyczny, rozwiązanie jest stosunkowo proste. Stelaż będzie składał się z dwóch elementów, czyli stóp i poprzeczek, a złożenie zestawu trwa zaledwie kilka chwil. Warto jednak wiedzieć, że współczesne, nowe pojazdy charakteryzują się bardzo niewielkim odstępem pomiędzy dachem a profilem. Jest to istotne przy doborze właściwych stóp, a szczególnie ważne przy próbie wykorzystania tego elementu z kompletu od poprzedniego auta.
W przypadku elementów zintegrowanych ze względu na bardzo zróżnicowane ich przekroje, różne kąty nachylenia oraz brak odstępu pomiędzy nadwoziem zapewnienie bezpieczeństwa, wysokiej nośności i wytrzymałości bagażnika wymaga idealnego dopasowania do profilu. Zadanie to spełniają kity, specjalnie projektowane dla konkretnej marki, modelu i roku produkcji. Indywidualnie wyprofilowana miękka guma,  powleczony czarnym polimerem  wewnętrzny i zewnętrzny uchwyt metalowy kitu gwarantują mocny chwyt, pełną ochronę dla relingu i doskonałą stabilizację systemu bazowego. Cały komplet tworzą tym razem trzy elementy: kit, stopy i belki.
Kolejnym rodzajem mocowań jest system "fixpoint", czyli fabrycznych punktów. Są to specjalnie przygotowane przez producenta miejsca w karoserii (gniazda montażowe) o wysokiej wytrzymałości. Estetycznie wkomponowane w płaszczyznę nadwozia, ukryte pod osłonami listew, zasłonięte zaślepkami nagwintowane otwory, zaczepy, profile, haki czy innego typu mocowania gwarantują solidne i bezpieczne połączenie stelaża z nadwoziem. "Osobówki" wyposażane są najczęściej w cztery punkty instalacyjne, natomiast pojazdy typu van, bus sześć, a nawet osiem. Umożliwiają założenie odpowiednio dwóch, trzech lub czterech poprzeczek. Różnorodność rozwiązań fixpoint na przykład pod względem rodzaju elementu połączeniowego, głębokości jego osadzenia, profilowania karoserii, uszczelnienia przed przedostawaniem się wody, zanieczyszczeń, a także zapewnienia pełnej ochrony nadwozia w miejscu montażu, wysokiej ładowności i bezpieczeństwa podczas jazdy sprawia, że projektanci z Hillerstorp dostarczają idealne dopasowane, sprawdzone kity montażowe. Zestawy dedykowane dla konkretnej marki, modelu, roku produkcji gwarantują profesjonalne spełnienie wszystkich wyżej wymienionych wymagań. Również w tym przypadku stelaż składa się z trzech podzespołów: kitu, stóp i belek.
Dachy określane mianem standardowych to kolejny rodzaj nadwozi, jeżeli spojrzymy na nie pod kątem instalacji bagażników. Zaliczane są do nich wszystkie konstrukcje, które nie posiadają relingów dowolnego typu, punktów fixpoint, profilowanych listew montażowych, ani rynienek. W samochodach z tego typu nadwoziem system bazowy zapinany jest za krawędź, tuż nad drzwiami. Również i w tym przypadku stopa musi być optymalnie dopasowana przy pomocy dedykowanego kitu. Tylko opracowane dla konkretnej marki pojazdu, modelu, ilości drzwi i wielu innych cech charakterystycznych dla danej wersji kity zapewniają ochronę karoserii przed uszkodzeniami, szczelność uszczelnienia drzwi, dużą ładowność oraz bezpieczeństwo podróżowania z ładunkiem w ruchu drogowym. Należy pamiętać, że w tej grupie rozwiązań masa załadowanego bagażami boxa, rowerów w uchwytach czy innego ładunku umieszczonego na belkach przenoszona jest bezpośrednio na powierzchnię dachu za pomocą wyprofilowanych z miękkiej gumy wykładzin stóp (podpór). Wysoką wytrzymałość, stabilność i pewność mocowania zapewniają powleczone miękkim, czarnym polimerem metalowe uchwyty (łapy) zapinane za krawędź nad drzwiami i przykręcane kluczem ze wskaźnikiem siły dokręcania. Także te konstrukcje wymagają trzech podzespołów, czyli kitu, stóp i belek.
Bardzo popularne w latach dziewięćdziesiątych mocowania do rynienek, czy listew montażowych, funkcjonują co prawda do dnia dzisiejszego, lecz wykorzystywane są przez koncerny sporadycznie.
Jeszcze kilkanaście lat temu sprawa bagażników instalowanych "nad głowami pasażerów" wyglądała dość prosto, bowiem był to wariant niemal zunifikowany, czyli mocowanie na rynienkach. Producenci współczesnych aut na tyle zróżnicowali nadwozia pod względem wymagań dla poprzeczek bazowych, że dobór ich jest zdecydowanie bardziej skomplikowany. W razie najmniejszych nawet wątpliwości służymy pomocą w kwestii doboru optymalnego rozwiązania. Zapraszamy do kontaktu lub odwiedzenia naszego sklepu.