Bagażnik bazowy Thule Railing 757 do relingów dachowych z wyraźnym prześwitem między nadwoziem

- uniwersalne, eleganckie bagażniki do relingów dachowych o średnicach od 22 do 55 mm i wyraźnym prześwitem nad nadwoziem;
- możliwość konfiguracji z różnymi belkami poprzecznymi:
WinBar Evo - niemal całkowicie bezgłośnymi, nawet przy prędkościach autostradowych, których konstrukcja wzorowana jest na profilu skrzydła samolotu a wysoką wytrzymałość zawdzięczają strukturze opartej na trzech komorach z dwoma pionowymi ścianami wewnętrznymi stworzonymi dla użytkowników planujących intensywne eksploatowanie bagażnika (oferowane w kolorze naturalnego aluminium lub czarnym matowym);
SlideBar - niezwykle praktycznymi, prostymi w użyciu, wysuwanymi znad dachu bazami usprawniającymi umieszczanie i zdejmowanie ładunku na wyższych samochodach;
SquareBar - tradycyjnymi, odpornymi na korozję, solidnymi, stalowymi belkami o prostokątnym przekroju w polimerowej otulinie;
- wysoka jakość wykonania, świetne spasowanie gwarantują profesjonalną niezawodność w każdym szczególe;
- proste w złożeniu i późniejszym montażu (demontażu) wysuwanymi ze stopy pokrętłami;
- do instalacji nie jest wymagane użycie żadnych dodatkowych narzędzi;
- miękkie, gumowe powłoki uchwytów w stopach doskonale chronią reling przed uszkodzeniem zapewniając jednocześnie wysoką stabilność;
- mocowanie do auta zabezpieczone za pomocą zamków;
- wysokość stopy 757 - 7,5 cm;
- dopuszczalna ładowność do 100 kg;
- certyfikaty bezpieczeństwa: TUV GS;
- spełnia wymagania norm City Crash;
- gwarancja 5 lat
Rapid Railing 757 z belką WingBar naturalne aluminum (opcja czarna matowa)
Rapid Railing 757 z belką WingBar naturalne aluminum (opcja czarna matowa)
WingBar niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
WingBar niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
SlideBar innowacyjne, aluminiowe, wysuwane do 60 cm z nad dachu belki z rowkiem T
SlideBar innowacyjne, aluminiowe, wysuwane do 60 cm z nad dachu belki z rowkiem T
WingBar Black niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
WingBar Black niezwykle ciche, aerodynamiczne, aluminiowe i stylowe belki z rowkiem T
klasyczne i wytrzymałe, stalowe belki prostokątne pokryte czarnym tworzywem
klasyczne i wytrzymałe, stalowe belki prostokątne pokryte czarnym tworzywem
Propozycje powiększenia przestrzeni bagażowej, dodatkowego miejsca w samochodzie i przewożenia dużej ilości sprzętu:
Ogólna charakterystyka sposobów montażu bagażnika samochodowego
Ze względu na różne wyposażenie dachów pod kątem montażu systemu nośnego (relingi klasyczne, zintegrowane, fabryczne punkty fixpoint, wzdłużne listwy z rowkiem T-profil, rynienki i inne) wynikające z marki auta, modelu, typu nadwozia (sedan, hatchback, liftback, kombi, suv, mpv, van), ilości drzwi, panoramicznego dachu zawarte wskazówki stanowią ogólną informację.
Montując bagażnik, zabierając więcej ładunku na zewnątrz pojazdu należy mieć świadomość, że będzie on miał wpływ na aerodynamikę podczas jazdy, zużycie paliwa, a także zachowanie pojazdu podczas pokonywania zakrętów, podmuchów bocznego wiatru czy długość drogi hamowania. Przede wszystkim należy pamiętać, że musi być zamontowany w sposób gwarantujący bezpieczeństwo podczas podróży.
Producenci samochodów osobowych wyposażają niektóre auta w relingi, czyli zespoły dwóch profilowanych elementów umieszczonych wzdłużnie, na dachu, po obu jego stronach. Jeżeli konstrukcja profilu (np. o przekroju eliptycznym, okrągłym, zbliżonym do trójkątnego lub innym) wsparta na dwóch lub trzech podporach jest uniesiona nad płaszczyzną karoserii mamy do czynienia z relingiem tradycyjnym (klasycznym), a gdy przylega na całej swojej długości, wówczas jest to reling zintegrowany. Występują najczęściej w pojazdach typu kombi, suv, mpv.
Jeżeli samochód posiada relingi klasyczne, rozwiązanie jest stosunkowo proste. Bagażnik będzie składał się z dwóch elementów, czyli stóp i belek dachowych, a złożenie zestawu trwa zaledwie kilka chwil. Warto jednak wiedzieć, że współczesne, nowe auta charakteryzują się bardzo niewielkim odstępem pomiędzy dachem a relingiem. Jest to istotne przy doborze właściwych stóp, a szczególnie ważne przy próbie wykorzystania tego elementu z systemu bazowego od porzedniego pojazdu.
W przypadku relingów zintegrowanych ze względu na bardzo zróżnicowane ich przekroje poprzeczne, różne kąty nachylenia oraz brak odstępu pomiędzy nadwoziem zapewnienie bezpieczeństwa, wysokiej nośności i wytrzymałości bagażnika wymaga idealnego dopasowania do profilu. Zadanie to spełniają kity, specjalnie projektowane dla konkretnej marki, modelu i roku produkcji samochodu. Idywidualnie wyprofilowana miękka guma,  powleczony czarnym polimerem  wewnętrzny i zewnętrzny uchwyt metalowy kitu gwarantują mocny chwyt, pełną ochronę dla relingu i doskonałą stabilizację systemu bazowego. Cały system bazowy tworzą tym razem trzy elementy: kit, stopy i belki dachowe.
Kolejnym rodzajem mocowań na dachu auta bagażników jest system "fixpoint", czyli fabrycznych punktów. Są to specjalnie przygotowane przez producenta auta miejsca (gniazda montażowe) o wysokiej wytrzymałości. Estetycznie wkomponowane w płaszczyznę dachu, ukryte pod osłonami listew, zasłonięte zaślepkami nagwintowane otwory, zaczepy, profile, haki czy innego typu mocowania gwarantują solidne i bezpieczne połączenie bagażnika z nadwoziem. Samochody osobowe wyposażane są najczęściej w cztery punkty instalacyjne, natomiast pojazdy typu van, bus sześć, a nawet osiem. Umożliwiają założenie odpowiednio dwóch, trzech lub czterech poprzeczek bazowych. Różnorodność rozwiązań fixpoint na przykład pod względem rodzaju elementu połączeniowego, głębokości jego osadzenia, profilowania dachu karoserii, uszczelnienia przed przedostawaniem się wody, zanieczyszczeń, a także zapewnienia pełnej ochrony nadwozia w miejscu montażu, wysokiej ładowności i bezpieczeństwa podczas jazdy sprawia, że konstruktorzy Thule dostarczają idealne dopasowane, sprawdzone kity montażowe. Zestawy dedykowane dla konkretnej marki samochodu, modelu, roku produkcji gwarantują profesjonalne spełnienie wszystkich wyżej wymienionych wymagań. Również w tym przypadku system bazowy składa się z trzech podzespołów: kitu, stóp i belek dachowych.
Dachy aut, określane mianem standardowych to kolejny rodzaj nadwozi, jeżeli spojrzymy na nie pod kątem instalacji bagażników. Zaliczane są do nich wszystkie konstrukcje, które nie posiadają religów dowolnego typu, punktów fixpoint, profilowanych listew montażowych, ani rynienek. W samochodach z tego typu karoserią system bazowy zapinany jest za krawędź dachu, tuż nad drzwiami. Również i w tym przypadku stopa musi być optymalnie dopasowana do linii dachowej przy pomocy dedykowanego kitu. Tylko opracowane dla konkretnej marki pojazdu, modelu, ilości drzwi i wielu innych cech charakterystycznych dla danego dachu kity zapewnaiają ochronę karoserii przed uszkodzeniami, szczelność uszczelnienia drzwi, dużą ładowność oraz bezpieczeństwo podróżowania z ładunkiem w ruchu drogowym. Należy pamiętać, że w tej grupie systemów bazowych masa załadowanego bagażami boxa, rowerów w uchwytach czy innego ładunku umieszczonego na belkach przenoszona jest bezpośrednio na powierzchnię dachu za pomocą wyprofilowanych z miękkiej gumy wykładzin stóp bagażnika. Wysoką wytrzymałość, stabilność i pewność mocowania zapewniają powleczone miękkim, czarnym polimerem metalowe uchwyty (łapy) zapinane za krawędź dachu nad drzwiami i przykręcane kluczem ze wskażnikiem siły dokręcania. Także te systemy bazowe wymagają trzech podzespołów, czyli kitu, stóp i belek dachowych.
Bardzo popularne w latach dziewięćdzisiątych mocowania do rynienek dachowych, czy listew montażowych, funkcjonują co prawda do dnia dzisiejszego, lecz producenci współczesnych aut wykorzystują je sporadycznie.
Jeszcze kilkanaście lat temu sprawa bagażników instalowanych na dachu wyglądała dość prosto, bowiem był to system niemal zunifikowany, czyli mocowanie na rynienkach. Producenci wspłóczesnych aut na tyle zróżnicowali nadwozia pod względem wymagań dla systemów belek bazowych, że dobór ich jest zdecydowanie bardziej skomplikowany. W razie najmniejszych nawet watpliwości służymy pomocą w kwestii doboru optymalnego rozwiązania. Zapraszamy do kontaktu lub odwiedzenia naszego sklepu.