Uchwyt pod jeden lub dwa kajaki Thule Hull-a-Port XT 848 na długą podróż czy krótki wypad

- XT - został pomyślany jako zabezpieczenie Thule o wysokim stopniu uniwersalności - wyglądem pasuje do współczesnych samochodów a konstrukcyjnie pozwala na wożenie kajaków w różnych układach;
- innowacyjny na rynku, ze składanym oparciem do poziomu bagażnika bazowego, na którym jest zamocowany pozwala dotrzeć do celu bez przeszkód;
- niezależnie od tego, czy planujesz krótki wypad nad wodę pojedynczo czy ruszasz przeżyć przygodę w większej grupie zabierzesz z jego pomocą jeden lub dwa jednocześnie;
- eleganckie wzornictwo, łatwa obsługa, sprawia że doskonale sprawdza się w użytkowaniu;
- jeśli zechcesz przenieść sprzęt pływający na inny środek transportu możesz szybko go zintegrować z belkami  dachowych drugiego auta bez użycia narzędzi i poświęcić więcej czasu swojej wodnej pasji;
- uniwersalny system mocowania pasujący do różnych wersji poprzeczek o szerokości do 80 mm;
- możliwość ustawienia kołyski w dwóch pozycjach - "J" lekko pochylonej lub "na stojak" pod kątem prostym mieszczącej dwie jednostki;
- dźwignia blokady i szybkiego składania, umożliwia złożenie na płasko gdy nie jest wykorzystywany dla zmniejszenia oporów powietrza podczas jazdy a także wjechania do garażu, podziemnego parkingu bez konieczności zdejmowania;
- trwałe, miękkie otuliny w pełni chronią kadłub;
- pasy o wysokiej wytrzymałości, regulowanej długości do 400 cm z gumowymi osłonami klamer pewnie utrzymują sprzęt;
- zintegrowana sprzączka StrapCatch ułatwiająca załadunek ekwipunku sportowego;
- konstrukcja całkowicie zmontowana po wyjęciu z opakowania;
- dopuszczalna ładowność: dwie jednostki, maksymalnie do 45 kg;
(nadaje się do jednej łodzi o masie 34 kg lub dwóch o łącznej masie co najwyżej 59 kg);
- w komplecie:
2 x składane uchwyty;
2 x taśmy o długości 400 cm;
2 x miękkie osłony do klamer zaciskowych;
2 x pasy mocujące do dziobu i rufy;
- wyposażenie opcjonalne:
- stalowa linka z zamkiem nr kat. 538 lub wytrzymałe taśmy wzmacniane stalową linką Lockable Strap nr kat. 841 stanowiące zabezpieczenie kajaka przed kradzieżą;
- zapięcie Multipurpose Rack nr kat. 855 do umocowania wioseł, pagajów lub masztu;
- szybkomocujący bloczek z karabińczykami QuickDraw nr kat. 838 do błyskawicznego ustabilizowania dziobu i rufy:
- certyfikaty bezpieczeństwa: spełnia normy City Crash Test;
- gwarancja 5 lat
Hull-a-Port XT 848
Hull-a-Port XT 848
funkcja składania
funkcja składania
mieści dwa kajaki
mieści dwa kajaki
pozycja "na stojak"
pozycja "na stojak"
pozycja "J"
pozycja "J"
sprzączka StrapCatch
sprzączka StrapCatch
Wyposażenie dodatkowe dostępne oddzielnie:
bloczek QuickDraw nr kat. 838
bloczek QuickDraw nr kat. 838
Multipurpose nr kat. 855
Multipurpose nr kat. 855
taśma Lockable nr kat. 841
taśma Lockable nr kat. 841
Aktywny wypoczynek nad wodą - wśród malowniczych krajobrazów jezior i rzek:
Przewożenie kajaka, łodzi na bagażniku dachowym, a wymogi prawne
Wielu kierowców potrafi uczynić ze swojej "osobówki" niemalże ciężarówkę. Wystarczy kreatywność i kilka akcesoriów. Okazuje się, że małe auto jest w stanie przewieźć prawie wszystko. Jak powinien wyglądać przewóz bagażu zgodnie z prawem?
Wiele kwestii reguluje Kodeks Drogowy - Prawo o ruchu drogowym, rozdział 5 - Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach, art. 61. Wymagania dotyczące ładunku:
- nie może powodować przekraczania dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu;
- należy umieścić go w pojeździe w taki sposób, aby nie utrudniał kierowania;
- aby nie naruszał stateczności;
- nie powinien też ograniczać widoczności drogi, nie zasłaniać świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które samochód jest wyposażony;
Ładunek powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu, a urządzenia służące do jego  mocowania powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.
Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:
- wystający poza boczne płaszczyzny obrysu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości auta 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;
- nie może wystawać z tyłu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu;
- nie może wystawać z przodu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego;
Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu nadwozia powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu na odległość większą niż 0,5 m.
Ustala się następujące oznakowanie:
- wystający z przodu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;
- wystający z boku oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50x50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku;
- wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie; widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1000 cm2, przy czym nie może być mniej, niż po dwa pasy każdej barwy, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe;
- ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub z ciągniętej przyczepy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50x50 cm umieszczoną na najbardziej wystającej krawędzi ładunku.
Całkowita wysokość z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.
Jak widać przewóz kajaka to w gruncie rzecz łatwa, a z przy wykorzystaniu spełniających normy TUV, legitymujących się świadectwami City Cash Test bagażników Thule, specjalizowanych uchwytów i akcesoriów bezpieczna. Należy pamiętać, że nie może on wystawać poza tylny zderzak o więcej niż 2m i nie więcej niż 0,5m przed przedni zderzak. Wystający dziób i rufę należy odpowiednio oznakować chorągiewkami, a w warunkach niedostatecznej widoczności światłem. Należy się też upewnić czy jest pewnie, stabilnie umocowany.
Z kolei przewożenie wysokich przedmiotów jakimi niewątpliwie są rowery na dachu auta osobowego, zarówno z nadwoziem hatchback, sedan, kombi, suv czy nawet terenowym jest zgodne z prawem, ponieważ wysokość nie osiągnie dopuszczalnych czterech metrów.
Zanim zamocujesz sprzęt sprawdź w instrukcji obsługi samochodu i specyfikacji technicznej relingów, poprzeczek, uchwytów do jakiego obciążenia są przystosowane. Przed ruszeniem skontroluj naciągnięcie taśm, bloczków stabilizujących, a ich końce zwiń aby nie ocierały się o karoserię w czasie jazdy. Produkty wyposażone w zamki powinny być zamknięte. Pamiętaj, aby na każdym postoju sprawdzić, czy pasy się nie poluzowały, czy kajak, deska windsurfingowa się nie przesuwa. Zachowaj czujność otwierając tylną klapę ze względu na ograniczenie jej zakresu pracy ładunkiem. Podczas jazdy należy płynnie przyspieszać, unikać gwałtownego hamowania a także zachować ostrożność na podmuchy bocznego wiatru przy wyjeżdżaniu np. z obszarów leśnych, ekranów akustycznych na otwartą przestrzeń.