Uchwyt do kajaka Thule 849 Hull-a-Port Aero

- aero - to idealne połączenie funkcji i formy - wyglądem pasuje do dzisiejszych aut a konstrukcyjnie do współczesnych bagażników dachowych;
- unikalna, innowacyjna konstrukcja na rynku, składanego uchwytu do poziomu belki bazowej, na którym jest zainstalowany upraszcza bezpieczne dotarcie z ekwipunkiem na każdą wodną wyprawę;
- stylowy, bardzo łatwy w obsłudze i ergonomiczny system na sprzęt wodny, który można szybko zintegrować z różnymi rozwiązaniami belek Thule, a całą energię poświęcić swojej wodnej pasji;
- wygodny panel zwalniający z przodu pozwala błyskawicznie podnieść ramię do pozycji transportowej lub złożyć:
- funkcja szybkiego składania, gdy nie jest wykorzystywany redukuje opory powietrza w czasie jazdy i pozwala na wjechanie do garażu, podziemnego parkingu bez konieczności demontażu;
- przemyślana, ukośna pozycja sprzętu pływającego podczas przewożenia umożliwia na załadowanie obok innego ładunku np. roweru, boxa czy drugiego kajaka;
- bardzo trwałe, miękkie, powleczone gumą wsporniki doskonale stabilizują i chronią kadłub;
- mocne taśmy o wysokiej wytrzymałości (300 kg każda) o regulowanej długości z gumowymi osłonami klamer pewnie go utrzymują;
- zintegrowana sprzączka StrapCatch usprawnia załadunek sprzętu;
- konstrukcja zapobiegająca kradzieży sprawia, że uchwyt jest bezpiecznie zainstalowany (integralne zamki);
- pasuje do rowka T-profil WingBar, Evo, SlideBar i ProBar dzięki elementowi, który instaluje się bez użycia narzędzi;
- dopuszczalna ładowność: dla kajaka o wadze do 35 kg;
- w komplecie znajdują się:
2 x składane, zamykane uchwyty;
2 x taśmy o długości 400 cm;
2 x miękkie osłony do klamer zaciskowych;
2 x pasy mocujące do dziobu i rufy;
- wyposażenie opcjonalne:
- linka z zamkiem nr kat. 538 lub dedykowana, specjalnie zaprojektowana do zabezpiecznia transportowanego sprzętu, wzmocniona włóknami stalowymi taśma z zamkiem Lockable Strap nr kat. 841;
- adaptery montażowe nr kat. 8897 umożliwiające instalację na belce o przekroju prostokątnym 20x30 mm ;
- uchwyt wielofunkcyjny Multipurpose Rack nr kat. 855 do zamocowania wioseł, pagajów, masztu;
- bloczek z linką QuickDraw nr kat. 838 do bezpiecznego ustabilizowania dziobu i rufy:
- certyfikaty bezpieczeństwa: spełnia normę City Crash Test;
- gwarancja 5 lat
Hull-a-Port Aero 849
Hull-a-Port Aero 849
zamek zabezpieczający
zamek zabezpieczający
uchwyt rozłożony
uchwyt rozłożony
pozycja do załadunku
pozycja do załadunku
montaż bez narzędzi
montaż bez narzędzi
sprzączka StrapCatch
sprzączka StrapCatch
Wyposażenie dodatkowe dostępne oddzielnie (patrz - akcesoria):
adaptery nr kat. 8897
adaptery nr kat. 8897
bloczek QuickDraw nr kat. 838
bloczek QuickDraw nr kat. 838
Multipurpose nr kat. 855
Multipurpose nr kat. 855
taśma Lockable nr kat. 841
taśma Lockable nr kat. 841
Aktywny wypoczynek nad wodą - wśród malowniczych krajobrazów jezior i rzek:
Powiększamy samochód wykorzystując system bagażników Thule
Zaczynasz planować spływ kajakiem? Wybierasz się na urlop w daleką trasę własnym samochodem? Wyjazd rodzinny z dużą ilością bagażu i sprzętu rekreacyjnego? Wybierasz się na wakacje i chcesz zabrać swój rower? Co jednak zrobić, gdy nie wszystko mieści się w kufrze samochodu?
Jeśli chcemy zachować bezpieczeństwo przy transporcie oraz podróżować w komfortowych warunkach, wówczas należy zamontować odpowiedni do potrzeb bagażnik. Oferowane różnej wielkości boxy dachowe, uchwyty czy platformy rowerowe, mocowania nart i snowboardu, specjalistyczne zestawy do sprzętu pływającego uzupełnione szeregiem akcesoriów umożliwiają skonfigurowanie rozwiązania umożliwiającego uczynienie z samochodu wielofunkcyjnego transportera.
Często wyjazdy wymagają zabrania nie tylko walizek, toreb z ubraniami, namiotów, spiworów, lin wspinaczkowych, kasków, butów narciarskich, plecaków itp. ale także, jednocześnie rowerów, kajaka, deski windsurfingowej, nart, snowboardów lub innego sprzętu sportowego, które co tu dużo mówić do środka samochodu na pewno się nie zmieszczą. Możliwe są różne rozwiązania powyższego problemu - jedni decydują się na podróżowanie dwoma autami, inni znacznie ograniczają swój bagaż. Są również osoby, które instalują bagażnik na dachu lub na haku holowniczym pojazdu i w ten oto sposób radzą sobie doskonale z nadprogramowym ekwipunkiem.
Jeśli decydujemy się na wykorzystanie dodatkowego bagażnika, boxa dachowego musimy wiedzieć, co będziemy przewozić wewnątrz auta, a co umieścimy na górze. To bardzo ważne, ponieważ ma bezpośredni wpływ na komfort podróżowania oraz jak najlepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Na przykład "sztywne" walizki lepiej jest umieścić w kufrze pojazdu, natomiast elastyczne torby podróżne zapakować do boxa, ponieważ podczas jego zamykania ułożą się do jego kształu i zapakujemy więcej. Warto wiedzieć, a także ściśle przestrzegać dopuszczalnej ładowności na dachu samochodu określonej przez producenta i podanej w instrukcji obsługi. Wartość ta jest bardzo zróżnicowana, zależna od konstrukcji konkretnego pojazdu, roku produkcji i zawiera się pomiędzy 40 a 100 kg.
Priorytetową czynnością jest wybór właściwego systemu nośnego tzw. bagażnika bazowego, który ma bardzo istotny wpływ na możliwości transportowe. Jest najważniejszym elementem przenoszącym wszystkie obciążenia jakie powstają podczas jazdy wynikające z ciężaru umieszczonego ładunku (np. zapakowanego boxa, przewożonych rowerów, sprzętu pływającego) oraz sił oporów powietrza, gwałtownego hamowania czy podmuchów bocznego wiatru na karoserię samochodu. Sprostać tak wysokim obciążeniom, zagwarantować dopasowanie do konkretnego nadwozia, zapewnić jego ochronę przed uszkodzeniami mogą tylko produkty najwyższej jakości, spełniające surowe normy bezpieczeństwa poświadczone certyfikatami.
Planując zakup boksa dachowego należy się zastanowić jak duży będzie potrzebny. Zanim się zdecydujesz rozważ również kwestię, czy przeznaczasz całą szerokość dachu na boks czy chcesz móc jednocześnie umieścić jeden, dwa rowery, a może kajak obok. Możliwość powyższej konfiguracji zależy od konkretnego typu belek bazowych, ich szerokości oraz wymiaru poprzecznago boxa. Kolejną rzeczą, na którą powninno się zwrócić uwagę jest sposób otwierania. Istnieją dwie możliwości: można go otworzyć z jednej albo z dwóch stron. Dwustronny dostęp do przestrzeni ładunkowej jest znacznie wygodniejszy poczynając od montażu na belkach dachowych a kończąc na znacznym ułatwieniu umieszczania i wyjmowania bagaży. O bezpieczeństwie przewożonych rzeczy decyduje zaś system zamykania. Produkty renomowanych marek wykorzystują zintegrowane, trzypunktowe, centralne zamki, w których klucz można wyjąć tylko wówczas, gdy wszystkie rygle są prawidłowo zabezpieczone. Modele najwyższej klasy Thule, np. model Motion XT wykorzystują również 3-punktowe zamknięcia, które są blokowane automatycznie podczas dociśnięcia wieka boksa - system SlideLock ze wskaźnikiem prawidłowego zabezpieczenia.
Ponieważ bardzo często przewożonym sprzętem rekreacyjnym jest rower warto tej kwestii poświęcić trochę uwagi. Po pierwsze jest to ładunek znaczych rozmiarów, a jego złe umocowanie może wyrządzić poważne szkody. Po drugie dlatego, że w przepisach ruchu drogowego zapisane są ustalenia, co do ich przewożenia. W związku z powyższym powinno się je znać, aby nie powodować niebezpieczeństwa i uniknąć mandatu.
Zasadniczo wyróżnia się dwa sposoby przewożenia: albo umieszcza się je w specjalnych uchwytach na dachu samochodu, albo używa się do ich transportu platform, ze zintegrowanym oświetleniem mocowanych na haku holowniczym. Wyżej wymienione rozwiązania spełniają wszystkie wymagania wg przepisów ruchu drogowego i są najczęściej wykorzystywane. Nadmienić należy, że w świetle w/w przepisów od 2016 roku bagażniki instalowane na haku, oferowane w sprzedaży powinny być wyposażone w lampy tylne zawierające również tylne światło przeciwmgielne oraz cofania.
Mocowanie rowerów w uchwytach na klapie tylnej auta, choć dostępne, rzadko jest praktykowane, ponieważ przepisy zawarte w Rozporządzeniu  Ministerstwa Infrastruktury z 2016 roku zezwalają na ten rodzaj transportu, ale pod warunkiem, że umieszczone rowery nie zasłaniają tablicy rejestarcyjnej ani świateł tylnych samochodu. Spełnienie tych warunków jest trudne i wymaga umieszczenia rowerów (także ich kół) pod lub ponad lampami zespolonymi pojazdu. Dotyczy to także tablicy rejestracyjnej. Warto zwrócić uwagę na inne ograniczenia wynikające z umieszczania jednośladów na tylnej pokrywie auta, jak np. pozostawianie śladów mocowania konstrukcji na krawędziach klapy pomimo stosowania różnorodnych zabezpieczeń, znaczne obciążenie zawiasów, ograniczenie widoczności do tyłu, znaczne utrudnienie lub wręcz brak możliwości dostania się do kufra pojazdu itp.
Ponieważ bezpieczne przewożenie bagaży to bardzo istotna sprawa, warto o nią zadbać i wybrać produkty wiodącej na rynku w tej branży, firmy Thule. Dają one gwarancję dowiezienia ekwipunku, sprzętu turystycznego bez uszczerbku, z klasą i komfortowo.