Uchwyt do przewozu sprzętu wodnego Thule 895 DockGrip

- wszechstronny, poziomy bagażnik Thule pewnie unieruchamiający kajak, małą łódkę podczas podróży nad wodę;
- dwie pary, obrotowych, regulowanych niezależnie od siebie podkładek umożliwiają ponadto przewóz różnych rodzajów łodzi i desek surfingowych;
- cztery ułożyskowane podpory z dźwigniami zmiany kąta nachylenia umożliwiają ułożenie kajaka na belkach dachowych pojazdu w odptymalnej i bezpiecznej do transportu pozycji;
- miękkie, elastyczne gumowe podkładki "przyjmują" kształt kadłuba podczas napinania pasów zapewniając pełną jego ochronę;
- standardowe wyposażenie stanowią dwie, mocne taśmy o wytrzymałości 300 kg każda z gumowymi osłonami klamer dla ochrony przewożonego sprzętu pływającego i samochodu od zarysowań;
- mieści kajaki o maksymalnej szerokości do 90 cm;
- dopuszczalna ładowność 40 kg;
- zestaw zawiera:
4 x elastyczne, ułożyskowane obrotowo podpory gumowe;
4 x mocowania do aerodynamicznych belek wykorzystujące rowek T-profil;
- wyposażenie opcjonalne:
- adaptery montażowe nr kat. 8897 do instalacji uchwytu na prostokątnych belkach SquareBar o przekroju 2x3 cm;
- ochronne zabezpieczenie przed kradzieżą sprzętu wodnego w postaci specjalnych, wytrzymałych taśm wzmocnionych wewnętrzną linką stalową z zamkiem nr kat. 841;
- do ulokowania wioseł, pagajów, masztu polecamy wykorzystanie Multipurpose Rack, wielofunkcyjnego zabezpieczenia zamykanego na klucz nr kat. 855;
- podróżowanie z długimi ładunkiami - kajakami, kanoe powinno odbywać się przy zapewnieniu dodatkowej stabilizacji dziobu i rufy zestawem QuickDraw tj. bloczek z linką i hakami nr kat. 838;
- spełnia wymagania norm City Crash;
- gwarancja 5 lat
DockGrip 895
DockGrip 895
transport deski surfingowej
transport deski surfingowej
zainstalowane adaptery
zainstalowane adaptery
Wyposażenie dodatkowe dostępne oddzielnie (patrz - akcesoria):
adaptery nr kat. 8897
adaptery nr kat. 8897
bloczek QuickDraw nr kat. 838
bloczek QuickDraw nr kat. 838
Multipurpose nr kat. 855
Multipurpose nr kat. 855
taśma Lockable nr kat. 841
taśma Lockable nr kat. 841
Aktywny wypoczynek nad wodą - wśród malowniczych krajobrazów jezior i rzek:
Komfort podróżowania
Lato w pełni, a wraz z nim zaplanowany urlopy, wakacje lub inne eskapady. Najwyższy czas na relaks, rozkoszowanie się pięknem przyrody czy, jak to potocznie się określa "naładowanie akumulatorów". Oczywiście wiele osób decyduje się na bardzo wygodne spędzenie czasu z biurem podróży organizującym noclegi, przejazdy, atrakcje i rozrywki. Bardzo liczna jest jednak grupa turystów preferujących samodzielne podróżowanie własnym samochodem, planujących wyprawy, dobierających formy aktywnego wypoczynku pod kątem własnych zainteresowań.
Jak transportować kajak, canoe, deskę winsurfingową czy małą łódkę?
Najczęściej wykorzystywanymi rozwiązaniami, gwarantującymi bezpieczne ich ulokowanie na czas podróży jest umieszczenie naszego sprzętu na bagażniku dachowym w specjalnych uchwytach z zabezpieczeniami antypoślizowymi. Przymocowanie za pomocą wytrzymałych taśm z osłoniętymi klamrami zaciskowymi oraz zastosowanie bloczków stabilizujących dziób i rufę. W ten sposób osiągniemy doskonałą stabilizację, zapobiegniemy przesuwaniu się i zagwarantujemy pełną ochronę zabieranego sprzętu. Wśród akcesoriów samochodowych, uchwytów, bagażników bazowych umożliwiających sprawne i wygodne zabieranie ze sobą kajaka, łodzi, deski surfingowej doskonale sprawdzają się profesjonalnie przygotowane  produkty szwedzkiej marki Thule.
Jak bezpiecznie dotrzeć do celu podróży?
Pierwszą, najważniejszą czynnością jest sprawdzenie pojazdu. Skontrolujmy, "wsłuchajmy się" czy coś nie stuka, nie terkocze w aucie. Wszelkie niesprawności lepiej usunąć przed wyjazdem, niż być zaskoczonym podczas trwającej wyprawy. Nie bagatelizujmy niepokojących odgłosów, popiskiwań lecz, jak to się potocznie mówi "dmuchajmy na zimne". Jeśli mamy wątpliwości, nie jesteśmy pewni odnośnie stanu auta, zdiagnozujmy je, oddając na przegląd w ręce profesjonalistów. Podstawą jest skontrolowanie poziomu oleju w silniku, stanu ogumienia, ciśnienia w kołach (również, jeśli występuje także w zapasowym), stanu układu hamulcowego (tarcz, klocków, poziomu płynu), wydajności układu chłodzącego (poziomu, właściwości płynu w zbiorniczku wyrównawczym), funkcjonowania wycieraczek (jakości piór, poziomu płynu w spryskiwaczu), odpowiedniej ilości kamizelek odblaskowych, kompletu zapasowych żarówek, trójkąta ostrzegawczego, a zimową porą również stanu łańcuchów śniegowych.
Jeżeli wiemy, że w najbliższych dniach czeka nas kilkusetkilometrowa trasa, zadbajmy o własne samopoczucie, o własny organizm. Przede wszystkim powinniśmy się zrelaksować, dobrze wyspać. Wielogodzinna, monotonna jazda samochodem przy dużym skupieniu na drodze, zmiennych warunkach pogodowych jest bardzo męcząca. Niekiedy wiąże się też z dużą ilością zaskakujących, niespodziewanych sytuacji. Prowadzenie auta wymaga od kierowcy refleksu, natychmiastowych reakcji i skupienia. Idealnie byłoby, gdyby z nami podróżowała jeszcze osoba mająca uprawnienia do prowadzenia danej kategorii pojazdu, mogąca w każdej chwili zastąpić kierowcę.
Im wcześniej zdecydujemy się na przygotowania do naszego wyjazdu, tym lepiej. Zdrowy rozsądek, brak chaosu, świadomość, że wszystko jest "dopięte na ostatni guzik" uspokaja i pozwala skoncentrować się na podróży. Nerwowe poczynania, denerwowanie się, stres nie wpływają na poprawę bezpieczeństwa podczas pokonywania trasy, a wręcz przeciwnie tworzą złą atmosferę, sprawiają, że próbujemy dotrzeć do celu jak najszybciej, nie skupiamy się "na drodze". W takim stanie emocjonalnym nie powinniśmy podróżować. Lepiej spokojnie, z rozwagą zaplanować każdy element trasy, określić przybliżony czas docierania do poszczególnych miejsc. Załatwmy wszystko odpowiednio wcześniej, wytyczymy trasę przejazdu, wykupmy ubezpieczenia, ustalmy miejsca tankowania, odpoczynku i spożywania posiłków.
Przemierzając kolejne kilometry z GPS-em nie bagatelizujmy istotnej roli mapy w wersji papierowej. Może się zdarzyć, że nasza nawigacja nie sprosta zadaniu, utracimy zasięg lub odmówi posłuszeństwa. Może zdarzyć się sytuacja, że dobierzemy ustawienia (parametry), które wyprowadzą nas w pole (w niektórych przypadkach, w dosłownym znaczeniu). Korzystając z papierowej wersji, pamiętajmy o tym, aby była aktualna, jak najnowsza. Powstają nowe drogi, niektóre odcinki tras są remontowane, więc jest to właściwie konieczność, jeżeli mamy zamiar szybko, wygodnie osiągnąć cel podróży.
Pamiętajmy o ściąganiu aktualizacji map nawigacji, szczególnie jeśli minęło już kilka miesięcy od ostatniego pobrania.
Nawet, jeżeli czujemy się wypoczęci zaplanujmy przerwy. Jeżeli nasza trasa jest wyjątkowo długa, wymagająca nadzwyczajnej koncentaracji,  przebiegająca licznymi, krętymi, np. górskimi odcinkami pomyśmy o opłaceniu pobytu w motelu i porządnym odpoczynku.
Jazda zgodnie z przepisami to oczywistość, lecz wciąż warto o niej przypominać. Stosujmy się do przepisów ruchu drogowego, kierujmy się uprzejmością, życzliwością w odniesieniu do innych uczestników ruchu drogowego, a wówczas tak realizowana podróż przebiegnie nam w spokojnej, miłej atmosferze i przy okazji nie spalimy znacznych ilości paliwa.